Libnet.ro
UNICEF

22:30

Americii Uniunii

Libnet Ro
BEI: Romanii considera ca schimbarile climatice pot fi gestionate doar daca simultan cu aceasta sunt eliminate si inegalitatile

BEI: Romanii considera ca schimbarile climatice pot fi gestionate doar daca simultan cu aceasta sunt eliminate si inegalitatile

Desfasurat din 2018, Sondajul BEI cu privire la clima ofera informatii privind opiniile legate de schimbarile climatice ale oamenilor din marile economii din intreaga lume, cu peste 30 000 de respondenti din Uniunea Europeana, Statele Unite ale Americii, China, India, Japonia, Regatul Unit, Emiratele Arabe Unite, Canada si Coreea de Sud. BEI este institutia de creditare a Uniunii Europene si cel mai mare creditor multilateral din lume pentru proiectele de actiuni climatice.

China trimite un emisar in Orientul Mijlociu sa medieze pacea dintre Israel si Fasia Gaza

China raspunde la apelurile Statelor Unite ale Americii si ale Uniunii Europene pentru a media conflictul dintre Israel si Fasia Gaza. Autoritatile au transmis ca trimit un emisar pentru a negocia pacea in Orientul Mijlociu. Oficialul chinez de rang inalt, Zhai Jun, se pregateste sa efectueze o vizita in Orientul Mijlociu in urmatoarele saptamani, cu scopul de a facilita discutii de pace si de a contribui la incetarea conflictului dintre Israel si Hamas, potrivit ddnews. gov. in. Zhai Jun, the Chinese governments special envoy on the Middle East issue, said Saturday on the current Palestine-Israel conflict that only a ceasefire and an end to violence as soon as possible can create the necessary conditions for a political settlement. pic. twitter. com8tFA8kUPo7 .

Romania accelereaza tranzitul cerealelor din Ucraina prin porturile sale de la 2 la 4 milioane de tone pe luna

Inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si ai Romaniei s-au reunit la Constanta, pentru a discuta despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina .

Dispar vizele de SUA, vestea asteptata de milioane de romani. Cand vei merge in America doar cu pasaportul

Cetatenii din Romania, Bulgaria, Cipru si Croatia sunt singurii din cadrul Uniunii Europene care mai au nevoie in 2023 de viza pentru a intra in Statele Unite ale Americii. Aceasta realitate.

Sorin Grindeanu: Trebuie accelerate exporturile de cereale in contextul atacurilor asupra porturilor ucrainene Ambasadoarea SUA multumeste Romaniei pentru sprijinul acordat Ucrainei (VIDEO)

Capacitatea de tranzit prin Romania a cerealelor ucrainene va creste de la 2 la 4 milioane de tone in fiecare luna, a declarat ministrul Transporturilor si al Infrastructurii, Sorin Grindeanu, in urma intalnirii cu inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si Romaniei. La randul ei, ambasadoarea SUA la Bucuresti, Kathleen Kavalec, a declarat ca Statele Unite sunt recunoscatoare Romaniei pentru sprijinul acordat Ucrainei, in contextul razboiului cu Rusia. Ministrul Transporturilor, despre cresterea capacitatii de tranzit a cerealelor ucrainene .

intalnire SUA, UE, Moldova si Romania la Galati, pe tema rutelor pentru transportul cerealelor ucrainene

Inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si Romaniei discuta, vineri, la Galati, despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, potrivit Ambasadei SUA la Bucuresti.

Reprezentanti ai SUA, UE, Republicii Moldova si Romaniei discuta rutele pentru transportul cerealelor ucrainene

Inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si Romaniei discuta, vineri, la Galati, despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, potrivit Ambasadei SUA la Bucuresti, care transmite sustinerea pentru asigurarea continuitatii neintrerupte a exporturilor de cereale ucrainene.

Ambasada SUA: Statele Unite raman pe pozitie ferma alaturi de Ucraina, promitand sprijin si asistenta continua

Inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si Romaniei discuta, vineri, la Galati, despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina.

SUA, UE, Republica Moldova si Romania discuta, la Galati, rutele alternative pentru transportul cerealelor ucrainene

Inalti reprezentanti ai Statelor Unite ale Americii, ai Uniunii Europene, Republicii Moldova si Romaniei discuta, la Galati, despre rutele alternative pentru transportul cerealelor din Ucraina, anunta ambasada SUA la Bucuresti transmitand sustinerea.

Gabriel Oprea, de Ziua Independentei Statelor Unite ale Americii: Astazi, solidaritatea intre statele democratice este mai valoroasa ca oricand

Presedintele Uniunii Militarilor si Politistilor Mihai Viteazul, gl. r) Gabriel Oprea, a transmis un mesaj cu ocazia Zilei Independentei SUA. Cu ocazia aniversarii a 247 de ani de la independenta obtinuta pe 4 iulie 1776, Uniunea Militarilor si Politistilor Mihai Viteazul transmite poporului american cele mai calduroase felicitari. Istoria relatiilor diplomatice romano-americane, precum si prietenia care leaga cele doua popoare au creat o colaborare de succes intre acestea, bazata pe valorile fundamentale ale democratiei, pe care le impartasim. Tarile noastre sunt guvernate de principii comune, care ne desavarsesc existenta ca natiuni. Actualul context regional si international, marcat de razboiul din Ucraina, constituie o provocare permanenta. Astazi, solidaritatea intre statele democratice este mai valoroasa ca oricand. De aceea, in aceasta zi de mare sarbatoare pentru poporul american, trebuie sa subliniem sprijinul deosebit de important al Statelor Unite pentru consolidarea securitatii Romaniei si relatiile excelente in cadrul NATO. Totodata, apreciem cooperarea stransa in cadrul Parteneriatului Strategic si pe alte paliere, precum securitatea energetica, domeniul stiintific si academic, relatiile comerciale. Respect si prietenie pentru aliatii nostri americani! Dumnezeu sa va binecuvanteze! La multi ani! .

UE nu poate asculta orbeste Washingtonul, afirma presedintele Consiliului European

Din ce in ce mai multi lideri ai Uniunii Europene au preluat comentariile lui Macron, potrivit carora Europa ar trebui sa reziste presiunilor de a deveni vasalii Americii. Liderii europeni sunt de acord cu Macron Liderii europeni sustin din ce in ce mai mult demersul presedintelui francez Emmanuel Macron de a obtine autonomie strategica fata de SUA, a declarat presedintele Consiliului European, Charles Michel.

Joe Biden, ovationat de membrii Congresului intr-un discurs despre solidaritatea americana: Nu este niciodata un pariu bun sa pariezi impotriva Americii

Nu este niciodata un pariu bun sa pariezi impotriva Americii, iar cei care au facut acest lucru afla acum cat de mult se inseala, a transmis marti presedintele Statelor Unite, Joe Biden, in discursul sau privind Starea Uniunii. Acesta a subliniat ca unitatea bipartizana dintre democrati si republicani reprezinta cheia suprema in infruntarea provocarilor razboiului declansat de Vladimir Putin in Ucraina, in competitia strategica cu China sau in consolidarea aliantelor SUA in lume.

Desi nu si-a anuntat candidatura la conducerea Americii, Biden incepe sa stranga fonduri de saptamana viitoare

Presedintele american Joe Biden - care nu se afla inca in campanie electorala, dar care flirteaza in mod deschis cu o candidatura in alegerile prezidentiale din 2024 si care ar putea sa-si anunte candidatura dupa discursul despre Starea Uniunii pe care-l va sustine la 7 februarie - urmeaza sa participe saptamana viitoare la o strangere de fonduri, declara o sursa din tabara democrata AFP.

Parlamentul European solicita includerea dreptului la avort in Carta Drepturilor UE

Parlamentul European a solicitat, joi, ca dreptul la avort sa fie inclus in Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene dupa contestarea sa in Statele Unite ale Americii, relateaza AFP .

Extindere si integrare europeana |Vasile Puscas: Traim o epoca de multiple crize emitente, care necesita o abordare hotarata. E nevoie de gandire strategica si leadership dedicat

La inceputul veacului care tocmai a trecut tocmai se incheiase Razboiul Rece. Comunitatea Europeana reusise sa-si revina dupa deceniul eurosclerozei care a urmat puternicei crize energetice pornita in 1973. Generatia de lideri europeni de atunci a repornit cu greu motoarele integrarii europene, dar a avut capacitatea sa-si reformeze organizatia comunitara prin curajosul si inspiratul proiect de realizare a Pietei Interne. Astfel ca s-a reconfirmat legenda conform careia Comunitatea Europeana a aparut ca necesitate a rezolvarii gravelor probleme economice, sociale si politice postbelice, care au pus la grea incercare statele vestului continentului, iar alte crize succesive europene si internationale nu au oprit procesul initiat de Schuman si Monnet, acesta intarindu-se si perfectionandu-se cu fiecare etapa de solutionare a situatiilor critice, scrie prof. univ. dr. Vasile Puscas, intr-un editorial citat de site-ul Uniunii Militarilor si Politistilor Mihai Viteazul UMPMV). Tratatul de la Maastricht a fost convenit in 1991 si se parea ca Uniunea Europeana, tocmai proclamata, urma sa intre intr-o faza de maturizare a procesului integrarii europene. Doar ca aproape de portile sud-estica si estica ale Uniunii Europene izbucnisera cateva conflicte armate fosta Iugoslavie si Republica MoldovaTransnistria) carora liderii Uniunii nu le-au gasit antidotul, aparand riscul dezvoltarii unor crize regionale care se puteau intinde pana la frontierele Occidentului. in acele razboaie locale si-a facut simtita prezenta politica Moscovei, dar Rusia inca nu-si revenise din socul dezagregarii imperiului sovietic. Liderii unor state membre ale UE nu au avut inspiratie si determinare pentru a solutiona astfel de conflicte, uneori contribuind chiar la escaladarea lor. A fost nevoie de o interventie diplomatica si militara a Statelor Unite ale Americii pentru temperarea crizei din Balcani si pentru dinamizarea Occidentului in vederea asumarii raspunderii pentru securitatea continentului european. Este adevarat ca si statele central-sud-est europene, care tocmai iesisera din sfera de influenta sovietica, s-au agitat pentru a-si asocia destinul Uniunii Europene, NATO si, in general, lumii euroatlantice. Intr-un astfel de context, Uniunea Europeana a fost nevoita a gandi si comunica public1993) criteriileconditio- nalitatile de aderare la organizatia care avea drept obiectiv principal integrarea europeana, NATO a initiat programul Parteneriatului pentru Pace1994), iar din 1995 au curs spre Bruxelles cererile guvernelor din tarile central- sud-est europene pentru a fi acceptate in procesul de extindere a Uniunii Europene. Aceste evolutii diverse, rapide si complexe au readus in dezbatere necesitatea reformarii Uniunii, nu doar prin modificari contextuale ale Tratatelor. De aceea a fost initiata o Conventie privind Viitorul Europei 2002) care sa elaboreze un proiect de Tratat pentru o Uniune Europeana a sec. al XXI-lea. Timp de aproape un deceniu, pana la aderarea la Uniunea Europeana a primelor state din Europa Centrala 2004), o tema importanta care a insotit demersul de aplicare a pachetului legislativ european dedicat Pietei Interne a fost extinderea Uniunii. Criteriile pe care statele pretendente la aderare trebuiau sa le indeplineasca erau de natura politica, economica, piata, administrativa etc. O conditionalitate sublinia insa ca aderarea se putea realiza doar cand Uniunea si statele ei membre aveau capacitatea de a gestiona adecvat procesul integrarii prin accederea unuia sau mai multor noi state. Ori, acum se poate usor constata ca fiind mai mult atente la efortul statelor candidate pentru ca acestea sa fie pregatite pentru procesul integrarii, vechile state membre si chiar institutiile europene nu au facut efortul necesar pentru ca si ele sa fie bine pregatite in vederea derularii procesului integrarii europene, in asa fel incat extinderea sa fie benefica tuturor cetatenilor europeni, inclusiv a celor din Noile State Membre. Pe parcursul procedurilor de negociere a aderarii, Vechile State Membre pare ca au fost mai interesate de fenomenul redistribuirii avan- tajelor si puterii in Uniune decat de o reformare structurala a acesteia. Dupa 2001 au aparut si nevoi certe de adecvare a Uniunii la posibile mutatii in sistemul international, iar de la izbucnirea razboiului in Irak 2003) s-au inregistrat si perturbari in relatiile transatlantice ceea ce ar fi trebuit sa aduca impulsuri suplimentare pentru urmarea unei directii hotarate de reformare a Uniunii Europene. Comisia Prodi a sesizat aceste presiuni asupra modului de functionare a Uniunii si a incercat sa le canalizeze spre dezbaterea din Conventia privind Viitorul Europei. Iar comisarul Verheugen, responsabil cu procesul extinderii, a legat repede aceasta tendinta si de activitatile de pregatire a statelor candidate si de negocierea aderarii. Adesea, pe buna dreptate, comisarul Verheugen a solicitat institutiilor europene, dar si statelor membre si statelor candidate, sa aiba in vedere nu doar procesul extinderii, ci si al intensificarii integrarii europene. Doar ca anumite state membre incepusera sa arate, din 2004, o oboseala fata de procesul extinderii si chiar fata de integrarea europeana, asa cum au dovedit prin reactia de respingere a Tratatului privind o Constitutie pentru Europa 2005). Astfel de stari si atitudini au marcat profund soliditatea Uniunii Europene si capacitatea ei de a asigura continuarea dezvoltarii sustenabile a statelor membre. Adoptarea legislatiei Pietei Interne aproape in acelasi timp cu pregatirea aderarii de catre statele din Europa Central-Sud-Estica au creat un mediu favorizant cresterii economice si prosperitatii cetatenilor din Uniunea Europeana, intrun climat care parea a fi total pasnic pe continent. Amintitele state au primit un real sprijin in tranzitia spre democratie si economie de piata datorita reformelor pe care au trebuit sa le realizeze pentru a compatibiliza cu criteriile de aderare si legislatia,politicile europene. Ceea ce a facut din procesul extinderii europene o preocupare care a absorbit nu doar atentia politicii externe a Uniunii Europene, dar si a guvernelor statelor membre care se interesau de propria pozitionare corporatista si politica in viitoarea Uniune Europeana extinsa. Numai ca, pe masura ce declamator liderii europeni vorbeau tot mai insistent despre o Europa Unita, indeosebi ca urmare a introducerii monedei Euro, factual a scazut interesul pentru procesul integrarii europene. Foarte multe restante in zona financiar-bancara, energetica si chiar sociala nu si-au gasit rezolvarea in timpul promis, iar unele nu sunt indeplinite nici astazi. Sloganul Europei sociale aproape a disparut din discursurile politice cu neconservatoare care fond a izbucnit marea criza financiara si economica de la sfarsitul primului deceniu al noului mileniu. Iar politicienii europeni au adoptat tactica scapa cine poate, sperand la un sprijin miraculos al Uniunii Europene, in timp ce acasa la ei, in statele membre, spuneau grele vorbe de invinovatire la adresa institutiilor europene si eurobirocratilor din Bruxelles. Cand cineva le arata ca Uniunea Europeana si chiar statele membre ar fi trebuit sa se reformeze pentru a intensifica procesul integrarii, replicau printr-un refuz hotarat pentru ca in timp de criza nu aveau curajul sa propuna cetatenilor si parlamentelor nationale reforme care ar fi putut diminua sansele lor politice. De mentionat este faptul ca mai multe Noi State Membre au facut fata mai bine respectivei crize economice, probabil tocmai pentru ca infaptuisera reforme in timpul pregatirii pentru aderare. insa si aici, politicienii au adoptat o atitudine populista si de conservare a parghiilor de putere. De la nivel local si pana la cel european, politicienii din Uniunea Europeana s-au inscris intr-o competitie a ipocriziei. Iar lipsa lor de reactie modernizatoare i-a facut victime nu doar ale propriilor votanti, dar si ai actorilor Pietei Interne. Au fost salvati de curajul si deter- minarea Bancii Centrale Europene si, in 2011, au acceptat sa reia reforma Uniunii, desigur incepand tot cuPiata Unica. La care sunt inca restantieiri si in momentul de fata a se vedea, de exemplu, aspectul integrarii financiar- bancare). Si doar la cativa ani dupa acea mare criza financiar-economica, neabsorbindu-se total socurile cauzate de aceasta, a inceput criza pandemica, insotita de noi stari critice economice, monetare, comerciale, sociale etc. Iar obiectivul declarat al Uniunii Europene = integrarea europeana a ajuns din nou la subsolul agendei europene, caci actualmente se desfasoara si un razboi chiar la frontiera estica a Uniunii, in care partile sunt insasi Rusia si o tara estica-Ucraina- care aspira sa devina membra a organizatiei integrationiste cu sediul in Bruxelles. Anul acesta se inregistreaza a 65-a primavara de cand, la Roma, statele fondatoare au semnat Tratatul intemeierii Comunitatii Europene. Si 15 ani de cand Romania este membra a Uniunii Europene! in urma cu 5 ani, cand Uniunea Europeana isi celebra a 60-a aniversare, profesorul si istoricul Timothy Garton Ash a publicat un articol in care constata ca Uniunea nu era in cea mai buna stare. El chiar a facut o lista de boli de care organizatia suferea la acea data: gangraena brexitosa, putinisma ukrainica, xenophobia populistica, eurozonitis logorrhoea, Le Pen syndrome, la care se adaugau circumstante agravante precum egomania narcissistica trumpica vezi art. Broken Europe is down but not out,in FT,17 Mar. Multe din acele probleme persista si astazi, unele chiar intr-o stare foarte grava, iar altele noi s-au adaugat. Cu toate acestea, Uniunea Europeana a rezistat si a trecut dintr-o criza intr-alta, reusind sa depaseasca obstacole care pareau insurmon- tabile. Mai mult, si-a conservat forta de atractie pentru state din Balcanii de Vest si Est Ucraina, Rep. Moldova, Georgia) care doresc sa se alature celorlalte 27 de state membre ale Uniunii Europene. Asadar,tema extinderii europene este tot la ordinea zilei, doar ca acum criteriile de aderare la Uniune sunt corelate cu caracteristicile mediului actual european si international. Din pacate, institutiile europene din Bruxelles nu explica suficient aspirantilor la statutul de membru al Uniunii Europene ca aceasta entitate trebuie sa se comporte nu doar ca o structura asociativa, ca o grupare sau alianta de state, ci este desemnata a crea cadrul realizarii integrarii europene. Simt oare liderii acestor institutii o constrangere vinovata? Nu e cazul, deoarece lumea stie ca deciziile cele mai importante nu zicem strategice, caci acestea nu prea au fost in ultimele doua decenii) sunt luate de liderii statelor membre, acestia abdicand in mare masura de la ambitia integrarii europene. S-a vazut o nervozitate in ultimele saptamani, care a fost generata de reluarea discutiilor despre extinderea Uniunii Europene, cu trimitere directa la Ucraina, Rep. Moldova, Georgia si, indirecta, la statele din Balcanii de Vest. Personal, nu cred ca aspiratia acestor state-pretendente este o problema, mai ales ca vor avea de efectuat o adevarata reconstructie postbelica indeosebi cazul celor trei state mentionate). Dorinta lor merita admirata, iar vointa apartine dreptului suveran. Presupunem ca liderii acestor state cunosc evaluarile comportamentului lor in relatia cu Acordurile de Asociere si percep unde se afla in raport cu criteriile de aderare, deoarece si acestea conteaza in perceptia cetatenilor statelor membre. Mai mult,daca aceste tari ar obtine statutul de candidat la aderarea europeana si-ar putea strategiza reconstructia postbelica deodata cu ritmul si directia pregatirii pentru aderarea la Uniunea Europeana, sprijinul financiar al acesteia si al statelor membre putand fi directionat mai eficient. Iar folosul ar fi cu atat mai mare cu cat Uniunea Europeana ar urma o strategie clara a integrarii europene, ar aplica politici care sa asigure nu numai convergenta economica, ci si competitivitatea societala, spre avantajul tuturor cetatenilor europeni, inclusiv al celor din statele candidate. Si, desigur, procesul extinderii va depinde de rigoarea, seriozitatea, dedicatia cu care Comisia Europeana si statele membre vor fi capabile sa-l gestioneze in corelare perfecta cu o strategie de integrare europeana. Teaim o epoca de multiple crize emitente multi-crize) care sunt interdependente si necesita o abordare holistica si hotarata. Pentru aceasta este nevoie de viziune, gandire strategica si leadership dedicat. Liderii europeni au in fata si concluziile dezbaterilor Conferintei privind viitorul Uniunii Europene care cer o reforma structurala a organizatiei, orientarea spre cetatenii europeni, intarirea integrarii chiar daca va trebui sa se revada Tratatele. indeosebi la nivelul statelor membre exista retineri in a proceda la o reforma vasta a Uniunii. Unii lideri ar fi de acord cu avansarea reformei pana la realizarea Statelor Unite ale Europei, dar altii nu vad cu ochi buni integrarea europeana si ar dori sa inlocuiasca actuala Uniune cu o difuza Uniune Europeana a Natiunilor. Presedintele Macron spunea, in 2017, ca ar dori sa vada mai multa ambitie din partea europenilor, iar acum are posibilitatea sa demonstreze ca poate insufla ambitie pozitiva celorlalti lideri europeni, Franta detinand presedintia Consiliului UE. De ce asteptam mai multa ambitie? Pentru ca, iata, recent adoptatul Strategic Compass a fost, conform comentatorilor, cu valabilitate depasita chiar din momentul aprobarii 24 martie 2022). Si ar fi posibil ca liderii europeni din zilele noastre sa caute mai degraba scuze de neputinta sau nevointa in loc sa vina cu solutii la ceea ce solicita cetatenii europeni si vremurile noastre. Iar o astfel de scuza ar putea constitui presiunea politica actuala pentru reluarea cu vigoare a procesului extinderii, totodata motivandu-se ca nu ar exista conditii si pentru intensificarea integrarii. Ceea ce consideram nu doar neadevarat, dar si neadecvat chiar pentru continuarea extinderii si constituirea capacitatii in procesul integrarii europene. Ar arata o slabiciune cronica a Uniunii Europene in loc sa argumenteze valoarea adaugata a extinderii la dezvoltarea tuturor politicilor europene viitoare. Reamintim ca sensul aderarii unor noi state la Uniunea Europeana este de a le cuprinde, conform vointei lor si a statelor membre, in procesul integrarii europene, cel care a generat dezvoltare, prosperitate si pace in aceasta parte a Europei. Fara integrare intensificata, Uniunea va fi predispusa la fragmentare si diferite forme de dezintegrare. Iar o lectie a valului al cincelea al extinderii este ca gestionarea procesului de aderare a noi state la Uniunea Europeana trebuie sa se bazeze pe decizii ferme si lideri inteligenti si puternici. Ori, dupa 2004, conducatorii institutiilor europene au fost ezitanti si neincrezatori in scopul politicii de extindere, tocmai pentru ca nu s-au concentrat asupra integrarii, marginindu-se la schematismul cresterii si convergentei economice. Pe cand titularii portofoliului Extinderii, la nivelul Comisiei Europene, au fost mai degraba caricaturi birocratice cu exceptia lui Stefan Fule) care au contribuit la crearea perceptiei de neputinta si nou orizont ale Uniunii Europene au avut conceptii specifice despre acceptarea si sensul pe care trebuia sa-l aiba integrarea europeana. Ceea ce explica si atitudinea diversificata a acestora fata de procesul extinderii Uniunii, insistenta pentru anumite aspecteinterese ale exprimarii integrarii diferentiate. Ne reamintim ca Franta gaullista favoriza supranationalul, dar nu agrea comunitarismul, vedea organizatia de la Bruxelles prin lentilele post-napoleoniene ale Concertului European si interguvernamen- talismului. Asteptam sa vedem cum concepe acum presedintele Macron suveranitatea europeana si daca va lua in considerare propunerile cetatenilor europeni, fiind unul dintre liderii cu profilul cel mai accentuat in Uniunea Europeana. Germania a militat pentru unitatea europeana in cadrul careia liderii germani credeau, si au avut dreptate, ca va fi posibila reunificarea germana. Doar ca dupa reunificarea Germaniei si dinamismul lui Kohl, Berlinul a continuat sa sustina integrarea europeana, dar fara a o defini clar, conform aspiratiilor post-Razboiul Rece. Marea Britanie alaturi de Olanda au vazut o arie a liberului schimb. Dar, cum scria Fraser Cameron, integrarea este cea care demonstreaza adevarata vointa politica a statelor membre si a liderilor lor, convergenta fiind o preconditie a integrarii, iar in Uniunea Europeana ar trebui sa fie si o consecinta a integrarii. Mai mult, sa ne aducem aminte ca metoda Monnet a fost o solutie la realitatea multiplelor interdependente care dau substanta procesului integrarii europene, ceea ce aduce un argument suplimentar pentru obligativitatea conectarii organice a extinderii europene. Mi s-a parut interesat exercitiul pus la cale de Centrul de Politica Europeana Bruxelles) cand Uniunea Europeana celebra 60 de ani de la semnarea Tratatului de la Roma. Un grup de experti afiliat acestei comunitati epistemice a imaginat cecum ar gandi Schuman initiativa sa europeana pentru zilele noastre, compunand ceea ce s-a numit Declaratia lui Schuman pentru secolul al 21- lea. Reproduc din acest text doar primul paragraf: Integrarea europeana a fost o formidabila poveste de succes proiectul european a contribuit enorm la mentinerea pacii, la solidaritate si prosperitate. Astazi2017=n. n. , Uniunea Europeana este omniprezenta: practic nu exista vreo arie politica neafectata, direct sau indirect, de deciziile colective luate la Bruxelles. Institu- tiile comune, suveranitatea impartasita si un nivel al interdependentei economice, poilitice si sociale fara precedent i-a tinut pe europeni impreuna tot mai uniti, cum nu a mai fost vreodata in istorie. Personal, subscriu la aceasta caracterizare a Uniunii Europene si astazi, in 2022, sperand insa la cresterea nivelului de integrare europeana. Iar daca procesul extinderii Uniunii va fi gestionat corect si vizionar, acesta ar trebui sa contribuie la obtinerea unei societati europene cat mai coezive si integrate, iar nu la o juxtapunere de slabiciuni nationale M. Bromberg). Daca vom gandi si actiona in aceasta directie, la momentul finalizarii negocierilor de aderare vom putea primi cu bratele deschise in Uniunea Europeana atat statele solicitante din zona Balcanilor de Vest, cat si Ucraina, Rep. Moldova, Georgia. Si sunt convins ca avand obiectivul integrarii europene cat mai consolidat, povestea de succes a extinderii Uniunii Europene va merge mai departe, a explicat Vasile Puscas, in articolul publicat pe site-ul UMPMV.

Un aeroport din Rusia trimite 40% din personal in concediu, pe fondul sanctiunilor impuse de UE si SUA

Rusia a primit din partea Uniunii Europene si a Statelelor Unite ale Americii sanctiuni aspre, observandu-se deja consecintele in unele sectoare de activitate. Aeroportul international Seremetievo, situat in Himki, Regiunea Moscova este cel mai mare .

Cati bani au pierdut oligarhii rusi in cateva zile, ce valori au fost inghetate in urma sanctiunilor occidentale

In ultima saptamana, Rusia a fost supusa unui val agresiv de sanctiuni din partea Uniunii Europene si a Statelor Unite ale Americii. Pana si state aparent neutre, precum Elvetia sau.

Volodimir Zelenski, mesaj categoric pentru Joe Biden. Ce i-a cerut presedintelui american

Volodimir Zelenski vine cu un mesaj categoric pentru Joe Biden. Presedintele ucrainean il indeamna pe presedintele Statelor Unite ale Americii sa transmita cateva cuvinte puternice si ,utile in aceasta perioada. Ce a mai spus oficialul din Ucraina in cadrul discursului sau de marti privind starea Uniunii? Oameni din lumea intreaga asteapta cu sufletul la gura .

Iohannis: Romania poate sa serveasca in calitate de hub de distributie a asistentei umanitare pentru Ucraina, ca stat vecin, cu cea mai lunga frontiera cu Ucraina

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, a participat luni, 28 februarie 2022, la invitatia Presedintelui Statelor Unite ale Americii, Joseph Biden, la o noua runda de consultari in format restrans cu lideri globali aliati si ai institutiilor Uniunii Europene si NATO, in contextul desfasurarii agresiunii militare nejustificate si ilegale a Federatiei Ruse impotriva Ucrainei.

MICHAEL CARPENTER: Continuarea dialogului cu Federatia Rusa - esentiala pentru dezescaladarea conflictului actual

Statele Unite ale Americii doresc solutionarea pe calea dialogului a conflictului dintre Federatia Rusa si Ucraina, dar daca Vladimir Putin va alege calea escaladarii conflictului, atunci va suporta sanctiuni drastice nu doar din partea SUA, ci si din partea membrilor G7, NATO, Consiliului European, Uniunii Europene, a afirmat, ieri, Michael Carpenter, ambasadorul american la Organizatia de Securitate si Cooperare in Europa OSCE), in cadrul unei conferinte de presa organizata de The Brussels Regional Media Hub.

actualitate, 22:30

ştirile zilei

 
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2255 seconds )