Libnet.ro
UNICEF

22:00

Evolutia Artificiale

Libnet Ro
Impactul evolutiei inteligentei artificiale asupra consumului de energie si emisiilor: De ce ne duce la sapa de lemn

Impactul evolutiei inteligentei artificiale asupra consumului de energie si emisiilor: De ce ne duce la sapa de lemn

Evolutia rapida a inteligentei artificiale IA) transforma diverse industrii, dar aduce cu sine si provocari semnificative in ceea ce priveste consumul de energie si emisiile de carbon. Gigantii tehnologici precum Alphabet, Meta, Amazon si Microsoft sunt pregatiti sa investeasca masiv in centre de date pentru sustinerea dezvoltarii IA, cu o suma estimata la 104 miliarde .

Dezbaterea eticii inteligentei artificiale: Provocarile si responsabilitatile viitorului

Odata cu evolutia rapida a inteligentei artificiale IA), discutiile privind implicatiile sale etice capata o importanta din ce in ce mai mare. ingrijorarile legate de IA nu se limiteaza doar la aspectele de securitate, ci includ si intrebari fundamentale despre alinierea valorilor si obiectivelor acestor tehnologii cu cele ale utilizatorilor si creatorilor lor. in centrul .

SUPLIMENT RETAIL BAT foloseste inovatia, noile tehnologii si platformele de comunicare pentru dezvoltarea permanenta a portofoliului de produse

Interviu Sorin Preda, Director Comercial BAT Romania) Reporter: Pe an ce trece, provocarile din economie sunt tot mai multe - inca avem o serie de crize - inflatie, taxe, contrabanda, proiecte legislative, razboaie, acum si an electoral, dar si evolutia tehnologiei, cu dezvoltarea alerta a Inteligentei Artificiale. Cum face fata industria tutunului si in speta BAT tuturor acestor incercari?.

SUPLIMENT RETAIL Piata de bricolaj se ridica la circa 5-6 miliarde euro, cu potential de a ajunge la 8 miliarde euro

Interviu cu Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin) Reporter: Cum vedeti evolutia Inteligentei Artificiale si ce rol are aceasta in sectorul de retail? Mathieu Bauduin: Este important sa intelegem ca inteligenta artificiala IA) este un domeniu vast si variat, mult mai larg decat Inteligenta Artificiala Generativa GenAI), care se concentreaza pe intelegerea si interactiunea lingvistica. Progresele recente in GenAI sunt impresionante si merita sa fie luate in considerare.

OpenAI anunta lansarea ChatGPT-5 cu inteligenta de nivel doctoral pana la sfarsitul anului 2025

OpenAI, compania renumita pentru dezvoltarea modelelor de inteligenta artificiala avansata, a dezvaluit planurile sale pentru lansarea noului ChatGPT-5 pana la sfarsitul anului 2025. Conform declaratiilor Mira Murati, directorul tehnologic al OpenAI, ChatGPT-5 va prezenta o inteligenta comparabila cu cea a unui doctorat. Un salt semnificativ in evolutia inteligentei artificiale intr-un interviu acordat Dartmouth Engineering, Murati .

De la entuziasm la teama: Specialistii IT se uita cu ingrijorare la evolutia Inteligentei Artificiale Generative

Peste jumatate 57%) dintre specialistii in securitate IT sustin ca s-au confruntat cu o bresa de securitate sau o scurgere de date pe parcursul ultimelor 12 luni, ceea ce indica o crestere cu 6% comparativ cu 2023, arata un studiu global efectuat de.

Joburile care sunt amenintate de inteligenta artificiala. Se pregatesc restructurari in mai multe domenii

Un raport arata ca mai bine de jumatate din forta de munca din tara noastra ar putea fi afectata de implementarea si evolutia inteligentei artificiale.

Alternativa la Google care te va ajuta sa gasesti ce cauti pe internet, in sfarsit. Cum iti va face ChatGPT viata mai usoara

Odata cu expansiunea tehnologiei si evolutia rapida a inteligentei artificiale, metodele traditionale de cautare pe internet sunt in pragul unei transformari semnificative. OpenAI, cunoscuta pentru inovatiile sale in domeniul AI, este pe cale sa lanseze un produs de cautare care ar putea rivaliza cu Google, liderul incontestabil al motoarelor de cautare. Inovatia OpenAI: ChatGPT Planurile .

Adoptarea inteligentei artificiale in afaceri nu vine doar cu concedieri masive, dar si cu probleme mai grave. De ce sunt ingrijorati patronii

Adoptarea tehnologiilor de inteligenta artificiala AI) in mediul de afaceri este privita ca o etapa esentiala in evolutia digitala a companiilor. in ciuda promisiunilor de eficienta si inovare, aceasta tranzitie vine la pachet cu o serie de provocari si ingrijorari, de la securitatea datelor pana la impactul asupra fortei de munca. Studiul realizat de High-Tech .

Primul copil robot vine din China. Inteligenta artificiala are maturitatea unui om de 3-4 ani

Intr-o era unde tehnologia avanseaza cu viteza luminii, China marcheaza un moment istoric in evolutia inteligentei artificiale: nasterea primului copil AI din lume, capabil sa manifeste comportamente emotionale si abilitati comparabile cu ale unui copil uman de trei sau patru ani. Aceasta premiera tehnologica, numita Tong Tong tradus ca Micuta Fata, este opera Institutului .

Evolutia amenintarilor cibernetice in era AI: O privire asupra anului 2023

Raportul anual Kaspersky evidentiaza impactul amplu al inteligentei artificiale in peisajul securitatii cibernetice in 2023, explorand diferitele aspecte ale tehnologiei, de la utilizarea in aparare si reglementare pana la potentialul sau de exploatare de catre infractorii cibernetici.

Securitatea cibernetica, imposibil de atins. Expertii recomanda o colaborare mai stransa intre autoritati

Evolutia Inteligentei Artificiale AI), Machine Learning, precum si intensificarea utilizarii dispozitivelor IoT prezinta tot mai multe oportunitati de atacuri din partea hackerilor.

Autentic, cuvantul anului 2023. Cum a fost influentat de evolutia inteligentei artificiale

Comunitatea foto si nu numai) a petrecut o mare parte din 2023 fiind preocupata de ascensiunea inteligentei artificiale si de imaginile false pe care le-a adus cu sine, asa ca poate nu este o.

Mediastandard.ro: Inteligenta artificiala in alegeri: ChatGPT redacteaza mesaje politice atunci cand i se cere

In domeniul tehnologiei, inovatia depaseste adesea reglementarile, iar evolutia rapida a inteligentei artificiale AI) nu face exceptie. Utilizarea inteligentei artificiale in campaniile politice a aparut ca o problema critica, prezentand o sabie cu doua taisuri cu beneficii potentiale si riscuri fara precedent. Evolutia recenta a ChatGPT de la OpenAI, un model lingvistic puternic, exemplifica aceasta tensiune.

Mediastandard.ro: Inteligenta artificiala in alegeri: ChatGPT redacteaza mesaje politice atunci cand i se cere

In domeniul tehnologiei, inovatia depaseste adesea reglementarile, iar evolutia rapida a inteligentei artificiale AI) nu face exceptie. Utilizarea inteligentei artificiale in campaniile politice a aparut ca o problema critica, prezentand o sabie cu doua taisuri cu beneficii potentiale si riscuri fara precedent. Evolutia recenta a ChatGPT de la OpenAI, un model lingvistic puternic, exemplifica aceasta tensiune.

Avertismentul care te cutremura: angajatii din birouri isi pot pierde locurile de munca, din cauza inteligentei artificiale

Odata cu evolutia fulgeratoare a inteligentei artificiale s-au inmultit temerile legate de faptul ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat am risca sa ramanem fara locuri de.

SUPLIMENT BURSA ICT Industria noastra este intaiul beneficiar al lucratului de acasa

Reporter: Lumea a traversat o perioada agitata in ultimii trei ani; cum arata in acest moment piata de IT and C? Edward Alexandru Cretescu: Piata IT and C isi continua dezvoltarea in mod accelerat, desi la inceputul anului exista foarte multa incertitudine in ce directie se va indrepta industria, in special in Romania, care se afla la granita cu un razboi devastator. Incertitudinea exista in continuare, si va exista o buna bucata de timp dupa finalizarea ostilitatilor, si cred ca este ceva cu care companiile s-au obisnuit sau au fost obligate sa se obisnuiasca. Sunt o multitudine de provocari in continuare, dar Romania, avand avantajul unei industrii de IT and C solide, a reusit sa continue cu tehnologia ca motor al economiei. Companiile sunt astazi cu un ochi la business si cu un ochi la ultimele evenimente globale, Romania acum este afectata din ce in ce mai mult de schimbarile majore externe in industria noastra. E si bine, e si rau, dar privim inainte. Reporter: Cum a evoluat sectorul dupa revenirea la normalitate, odata cu eliminarea restrictiilor dictate de pandemie? Edward Alexandru Cretescu: Digitalizarea proceselor companiilor din zona IT and C continua intr-un ritm bun. intoarcerea la birou in companiile de IT and C este un subiect pe agenda de zi cu zi, industria noastra fiind intaiul beneficiar al lucratului de acasa. Firmele incearca pe cat posibil sa-si eficientizeze sarcinile zilnice, inclusiv cu lucratul de acasa sau intoarcerea la birou, si momentan se incearca un mers pe sarma, o echilibristica, care sa impace si nevoia de colaborare dar si nevoile angajatilor. Iar aceasta eficientizare din sectorul privat se rasfrange, mai devreme sau mai tarziu, si asupra sectorului public, si asta nu poate decat sa ne bucure, avand in vedere ca aceasta zona este cea prioritara pentru noi. Cu toate ca multi angajati s-au intors la birou, ideile de flexibilizare au ramas importante pentru companii si chiar pentru institutii, deoarece ambele tipuri de entitati inteleg ce avantaje pot aduce acestea, indiferent ca vorbim despre optimizarea unor procese sau despre un nivel de bunastare mintala sporit al angajatilor. Si primariile au inceput sa lucreze de acasa, pentru ca, gratie digitalizarii nu mai mergem la etajul 2 sa depunem dosarul cu sina. Reporter: Cum au fost afectate proiectele pe care le derulati de aceasta tornada de evenimente? Edward Alexandru Cretescu: in mare, pandemia globala si razboiul din Ucraina au reprezentat si pentru noi, la fel ca pentru majoritatea companiilor din intreaga lume, momente de incertitudine in privinta prezentului si a viitorului. in special cand noi lucram zi de zi cu administratia publica, fie ca ea este locala sau nationala. Totusi, avand in vedere specificul companiei noastre, am preferat sa transformam aceste amenintari in oportunitati de dezvoltare a business-ului. Digitalizarea si munca de la distanta sunt doua concepte care se potrivesc foarte bine, astfel ca solutiile pe care le propunem noi pot fi foarte usor implementate intr-un mediu de lucru care sa sprijine angajatii ce doresc sa lucreze si din afara biroului. incercam sa aducem lumea digitala si in administratia publica, si cel putin in acest moment, suntem pe drumul cel bun, cu cele 1100 de institutii publice aflate in porto- foliul nostru. Reporter: Care sunt oportunitatile ivite in aceasta perioada? Edward Alexandru Cretescu: Din ce in ce mai multi decidentii publici si politici, pentru ca lucram in mare parte cu administratia locala si nationala) inteleg ca digitalizarea este drumul pe care trebuie sa mearga daca vor sa tina pasul cu evolutia lumii in care traiesc. Mai mult, digitalizarea nu mai este de mult timp un moft, ci devine o necesitate - oamenii de rand vor sa aiba acces facil la serviciile pe care le poate oferi aparatul de stat, fie la nivel local sau la national. Cetatenii nu vor sa mai piarda timp plimband acte dintr-o parte in alta, iar posibilitatea de a rezolva cat mai multe situatii din confortul propriei case, cu ajutorul laptopului sau telefonului, este un adevarat beneficiu. Avem legile care elimina dosarele cu sina, dar pana la practica zilnica de a elimina acest element birocratic, noi incercam sa facem acea posibi- litate reala si sa eliminam in mod concret necesitatea birocratiei excesive dintr-o institutie publica. Reporter: Cum s-a modificat raportul cerereoferta? Edward Alexandru Cretescu: Cererea pentru serviciile pe care le oferim este in usoara crestere, ne asteptam sa atingem borna de 35% din toate UAT-urile din Romania, pe masura ce tot mai multe institutii publice afla despre avantajele digitalizarii cu Regista si aleg sa colaboreze cu noi. Ceea ce, bineinteles, ne bucura foarte mult. Si speram sa fie cat mai multe. Solutia propusa de noi, dezvoltata pe tehnologia Microsoft Azure, este una dintre cele mai sigure din piata. Si pe masura ce organizatiile devin din ce in ce mai constiente de problemele securitatii datelor si ale amenintarilor cibernetice, se indreapta catre solutii sigure, de calitate, care sa protejeze datele cetatenilor. in paralel, oferta noastra este din ce in ce mai variata - am ajuns deja la zece module pe care le oferim institutiilor in functie de nevoile acestora, cel mai nou intrat in portofoliu fiind cel de Urbanism. Pregatim si alte lansari care sa sporeasca eficienta in zona interactiunilor cetatenilor cu aparatul de stat. intre timp, cele mai frecvent utilizate module sunt cele pentru depunerea documentelor si inregistrarea sesizarilor. Reporter: Care ar fi deciziile pe care autoritatile ar trebui sa le ia de urgenta pentru dezvoltarea digitala? Edward Alexandru Cretescu: Din punctul nostru de vedere, cel mai important pas pe care trebuie sa il faca autoritatile din Romania este sa puna la punct Cloud-ul guvernamental. Vorbim despre un proiect amplu, a carui finantare se ridica la nu mai putin de 500 de milioane de euro, bani din PNRR, care poate deveni un sprijin important in cursa pentru digitalizare a Romaniei. Si nu doar aici. Cloud-ul guvernamental este un pilon principal, bineinteles, dar mai sunt si fondurile europene acordate pentru comune, orase si alte institutii publice care vor fi folosite pentru digitalizare. Este o sansa enorma pentru toate tipurile de institutii sa beneficieze de o transformare tehnologica, inclusiv pe partea de echipamente fizice hardware), dar in special pe software-ul utilizat. Si speram aici ca Regista va fi una din cele mai cerute platforme pentru digitalizare. Reporter: Ofera tara noastra un cadru legislativ optim pentru dezvoltare? Edward Alexandru Cretescu: Din fericire, observam unitate si coerenta in zona legilor din Romania privind digitalizarea. Colegii de la ANIS si de la Confederatia Patronala Concordia au fost si sunt in continuare in dialog cu legiuitorii, iar aceasta colaborare este deosebit de benefica. Datorita acestei punti intre parlamentari si oamenii care au activitate zilnica in sectorul IT, cei din urma au putut contribui direct la conturarea unor legi importante, precum Legea Semnaturii Electronice, sau Legea Interoperabilitatii. Ne asteptam ca aceasta colaborare sa continue si in viitor, deoarece avantajele digitalizarii au devenit din ce in ce mai clare si este clar ca acest progres trebuie sustinut la nivel legislativ. Eforturi enorme au fost depuse, si din fericire, se vad si rezultatele. Totdeauna este loc de mai bine, dar cred ca e o idee buna sa apreciem si ce avem deja facut. Reporter: Care sunt perspectivele de dezvoltare a domeniului? Edward Alexandru Cretescu: Asa cum spuneam anterior, Cloud-ul guvernamental este un instrument anticipat, deoarece va fi un factor hotarator in procesul de digitalizare a aparatului de stat din Romania. Nu doar la nivel national; ne asteptam mai mult sa existe un impact care se va rasfrange la nivel local, la firul ierbii, cum se mai spune, care formeaza volumul birocratiei din Romania. 85 de entitati precum ministere, autoritati publice, agentii guvernamentale si alte institutii de stat din tara vor fi prezente in acest Cloud, iar asta are potentialul de a simplifica extrem de mult relatia cetatenilor cu aceste institutii. Ne asteptam, astfel, sa vedem progrese importante facute de Romania in zona digitala. Reporter: Cum a evoluat piata muncii in domeniul dumneavoastra de activitate? Edward Alexandru Cretescu: Industria de IT este pana la urma beneficiarul principal al telemuncii, iar noi, la nivel de companie, ne aliniem la tendintele industriei. Vedem o usoara schimbare spre munca inapoi in birou, dar asta este un trend de echilibrare intre telemunca si munca de la birou, si nu ne vom intoarce niciodata la cum era inainte de 2020. Sistemul hibrid de lucru, si cu telemunca, si cu birou, este cel care va ramane, si pe care noi il utilizam deja. Reporter: Care este strategia organizatiei pe care o reprezentati pe termen mediu si lung? Edward Alexandru Cretescu: Suntem in continuare concentrati pe dezvoltarea pachetului de solutii, mai exact de modulele existente in platforma, astfel incat sa acoperim o gama cat mai larga de nevoi ale institutiilor publice pe care le deservim, fie ca este vorba despre primarii sau, mai nou, scoli si spitale. Romania va ramane nucleul business-ului Regista si in urmatorii ani, insa vizam si o extindere peste hotare, cel putin in regiune. Astfel, dorim ca pe termen mediu sa intram si in Republica Moldova, Polonia si Ucraina. Ne dorim sa deservim in mod principal administratia publica, dar vom intra in viitorul apropiat si in sectorul privat. Reporter: Ce decizii majore ati luat in ultimele 12 luni? Edward Alexandru Cretescu: in ultimul an, Regista a iesit pe piata cu un modul de cadastru digital, un modul de Urbanism, cu care noi venim in intampinarea nevoii de digitalizare a documentelor cadastrale. Este un pas important pentru noi, deoarece Urbanismul necesita expertiza specifica, iar colaborarea noastra cu compania Ramboll a dus la constructia acestui modul. Avand decizia de a lansa un modul major, ne concentram acum sa livram acest modul, impreuna cu modificarile constante aduse aplicatiei, catre cat mai multe institutii publice. Urmeaza noi lansari majore si anul acesta, pentru a completa suita de solutii oferita de catre noi. Reporter: Una dintre marile provocari ale momentului este Inteligenta Artificiala. Cum vedeti avantajele si dezavantajele dezvoltarii acestui tip de tehnologie pentru sector, dar si pentru economie in general? Edward Alexandru Cretescu: Noi suntem de parere ca inteligenta artificiala poate fi benefica in sectorul IT, dar si pentru restul economiei. Sunt multe zone care pot fi eficientizate cu ajutorul unor astfel de unelte. Important este insa sa nu acordam mai mult credit decat ar fi cazul inteligentei artificiale. Nu avem inca un General Purpose AI, care sa fie intr-adevar cum vedem in filme, un robot care gandeste singur. La urma urmei, vorbim despre o unealta care poate oferi rezultate proportionale cu pregatirea celui care alege sa se bazeze pe o astfel de solutie. Reporter: Unde se afla Romania pe harta europeana a digitalizarii si a tehnologiei? Edward Alexandru Cretescu: Pe ultimul loc. Si asta este realitatea neplacuta. Romania este la coada clasamentului in privinta digitalizarii in Uniunea Europeana. Indexul DESI indicele economiei si societatii digitale) al Uniunii Europene ne arata cu degetul. Exista un decalaj vizibil intre Romania si alte state, si desi noi facem progrese, si celelalte state membre fac la randul lor progrese. Suntem pe ultimul loc si acolo vom fi pentru o perioada, spre nemultumirea noastra. insa, cel putin noi, cei din echipa Regista, dorim sa vedem asta ca pe o oportunitate, in ideea in care exista mult spatiu pentru crestere. Unul din obiectivele Regista este imbunatatirea accesului la servicii publice digitalizate. Si cu 1100 de institutii publice, credem ca vom putea sa influentam pozitiv indicele DESI. Sper ca o facem deja. Si noi suntem pregatiti sa sprijinim orice institutie publica ce isi indreapta atentia catre solutiile pe care le propunem. Reporter: Va multumim!.

Avertismentul autoritatilor: cum poti deveni victima fenomenului deepfake

Autoritatile din aceasta tara au emis un avertisment cu privire la evolutia inteligentei artificiale, in raport cu fenomenul deepfake, folosit cu scopul de a-i hartui sau santaja pe anumiti oameni. Recent, FBI a publicat o declaratie in care avertizeaza ca escrocii folosesc din ce in ce mai mult tehnologia inteligentei artificiale pentru a crea fotografii .

Bill Gates, previziuni despre evolutia omenirii alaturi de Inteligenta Artificiala: Epoca AI a inceput

Bill Gates, cofondatorul Microsoft, a publicat marti o scrisoare de sapte pagini cu titlul Epoca AI a inceput in care isi prezinta parerile despre viitorul Inteligentei Artificiale AI) si evolutia omenirii.

Cat de periculos poate fi un AI, in mainile cui nu trebuie: fostul CEO Google trage un semnal de alarma

Fostul CEO al Google, Eric Schmidt, a inaintat un avertisment conform caruia evolutia inteligentei artificiale AI) ar putea sa escaladeze intr-un conflict global de proportii, nu cu mult.

actualitate, 22:00

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2231 seconds )