Libnet.ro
UNICEF

11:45

SUPLIMENT RETAIL Comertul online este o componenta importanta a retail-ului modern si va continua sa se dezvolte

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL Comertul online este o componenta importanta a retail-ului modern si va continua sa se dezvolte

Interviu cu George Badescu, directorul executiv al AMRCR) Reporter: Cum ati descrie sectorul comertului dupa mai bine de un an de pandemie? Este acesta un pierzator sau, dimpotriva, tragand linie si adunad, iese castigator? George Badescu: in contextul pandemic, nu putem vorbi despre castigatori sau invinsi. La fel ca intreaga activitate economica si sociala, si activitatea din retail a fost supusa unor provocari fara precent. Raspunsul prompt din partea retail-ului modern a fost posibil in urma unor scenarii de criza pe care fiecare companie le are permanent in vedere si care au fost aplicate la nivelul magazinelor, atat in perioada starii de urgenta, cat si ulterior, in starea de alerta, cu adaptarea continua a activitatii in functie de restrictiile in vigoare. Reporter: Care a fost strategia marilor retele comerciale pentru a invinge criza?. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL Achizitiile online vor continua, in ciuda tuturor provocarilor si obstacolelor din ultimele 12 luni

Interviu cu Bogdan Carlan, Country Business Development Manager, UPS Romania) * Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investitii de doua miliarde de dolari anuntate pe o perioada de cinci ani in Europa * Continuam sa investim in segmentul medical de business Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, in general, si a companiei pe care o reprezentati, in particular, pentru a face fata provocarilor din piata? Bogdan Carlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vietii cotidiene, iar schimbarile continua intr-un ritm accelerat. Clientii nostri se schimba, iar noi trebuie sa ne schimbam alaturi de ei.

SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail.

SUPLIMENT RETAIL DIRECTIVA EUROPEANA IN DOMENIUL RETAILULUI Operatorii platformelor electronice - obligati sa raporteze fiscului informatii despre vanzari

Noua directiva trebuie aplicata de toate statele membre UE incepand cu 1 ianuarie 2023 * Deloitte: Comertul online ar trebui sa contribuie semnificativ la bugetul de stat in viitor, iar noua directiva de raportare este un prim pas in aceasta directie Aflat intr-o crestere accelerata ca urmare a crizei sanitare, comertul electronic se afla mai mult decat oricand sub vizorul autoritatilor din intreaga lume, care incearca sa stabileasca daca sectorul contribuie corespunzator, cu taxe si impozite, la bugetul de stat. in acest context, la nivel european a fost adoptata o noua directiva - DAC 7, care, printre altele, vizeaza platformele de comert electronic, respectiv comerciantii care vand prin intermediul acestora. Conform noii reglementari, operatorii acestor platforme vor fi obligati sa raporteze informatii referitoare la vanzarile intermediate prin intermediul platformei catre autoritatile fiscale. Directiva trebuie aplicata de toate statele membre ale Uniunii Europene UE) incepand cu 1 ianuarie 2023, iar cei vizati trebuie sa se pregateasca de acum, pentru ca demersurile de implementare nu sunt simple, apreciaza specialistii din cadrul Deloitte Romania.

SUPLIMENT RETAIL Criza sanitara - trambulina retailului online

Daca pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frana, pentru segmentul retailului online criza sanitara a fost ca o trambulina, propulsand comertul electronic cu circa 4-6 ani in fata, la nivel global. Specialistii din domeniu ne-au spus, la unison, ca desi digitalizarea comertului fusese demarata, totusi ea se afla intr-o stare incipienta, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivel de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale, pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare, subliniaza sursele citate.

SUPLIMENT RETAIL in retail se va stabiliza un model hibrid, onlineoffline

Interviu cu Dragos Sirbu, CEO Flanco) Reporter: La un an de la pandemie, puteti sa conturati o imagine de ansamblu a retailului romanesc? Dragos Sirbu: Nu cred ca putem emite o opinie asupra retailului in general, pentru ca situatia a fost foarte diferita de la un segment de produse la altul, de la un tip de retail la altul. E clar ca online-ul a luat un avant extraordinar, pe de o parte dezvoltandu-se magazinele deja existente, pe de alta parte tot mai multe companii mai mici stabilindu-si si ele prezenta pe net. Vanzarea online a reprezentat, pentru multi, anul trecut, cheia supravietuirii.

SUPLIMENT RETAIL Experienta de shopping offline va ramane o activitate importanta pentru majoritatea clientilor

Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati comertul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevarata provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu si au oferit experiente de cumparaturi in siguranta, in tot acest timp. in ceea ce priveste masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 in centrele comerciale, am fost de la bun inceput concentrati pe tot ce inseamna protejarea sanatatii angajatilor si clientilor nostri, acest aspect fiind o directie prioritara pentru noi.

SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au in continuare cea mai mare pondere a vanzarilor, in JYSK

Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria) Reporter: Comertul offline s-a transformat, in mare parte, in comert online, in ultimul an, in contextul in care cererea s-a orientat mai mult catre mediul digital, miscare fortata de criza sanitara. Cum catalogati retailul, in general, dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Alex Bratu: Cred ca depinde foarte mult de tipul de retailer. in cazul nostru, cele doua luni de anul trecut in care am avut toate magazinele fizice inchise, 85 la acea vreme, au fost o perioada extrem de dificila, cu multe temeri si incertitudini fata de ce urma sa se intample. Dupa incheierea starii de urgenta si redeschiderea magazinelor, clientii nostri au revenit in magazine. Bineinteles, ne-am adaptat situatiei si am implementat in magazine toate masurile de siguranta si de distantare. Dupa redeschiderea magazinelor, vanzarile au mers foarte bine, atat cele online, cat si cele in magazinele fizice. Dovada sta faptul ca, anul trecut, am continuat sa ne extindem reteaua de magazine fizice si am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializeaza produse pentru casa, iar in perioada de pandemie casa a fost foarte importanta pentru fiecare dentre noi. Multi clienti si-au directionat bugetele catre imbunatatirea locuintei si acest lucru ne-a ajutat sa fim de partea castigatoare. Reporter: Care a fost strategia JYSK Romania pentru a trece mai usor prin criza si pentru a minimiza pierderile?.

SUPLIMENT RETAIL LA NIVEL GLOBAL Pandemia a accelerat comertul electronic cu 4-6 ani

Interviu cu Doina Vilceanu, CMO ContentSpeed) * Targetul ContentSpeed pentru 2021 este sustinerea companiilor romanesti in demersul de extindere in alte tari Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, tot mai multe platforme e-commerce au aparut in piata. Cum caracterizati evolutia acestui sector? Doina Vilceanu: Conform mai multor surse, in criza generata de pandemie comertul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranta, Romania a urmat acelasi trend. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivelul de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare.

SUPLIMENT RETAIL Online-ul a crescut si va continua acest trend, dar nu a compensat pierderile inregistrate de magazinele fizice

Interviu cu Oana Diaconescu, Head of Leasing Iulius) Reporter: Cum vedeti evolutia comertului, in contextul pandemiei de Covid-19? Este acesta un pierzator sau castigator al crizei sanitare? Oana Diaconescu: Raspunsul variaza in functie de perspectiva din care privim lucrurile. Castigator a fost in primul rand pentru ca s-au implementat procese de digitalizare, dezvoltare omnichannel, care au scopul de a impulsiona vanzarile in magazinele fizice, dar si de a atrage si alte categorii de public in mall-uri, procese care, intr-un context obisnuit, s-ar fi desfasurat in decurs de ani. insa, in mod evident pentru intreaga industrie, comertul a fost unul dintre domeniile puternic afectate de pandemie, din directia restrictiilor in activitate, schimbarii de comportament al consumatorului, noilor modele de operare etc.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a orientat consumatorii catre cresterea eficientei si sigurantei in relatia vanzator-cumparator

Interviu cu Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania) Reporter: Cum apreciati ca a evoluat comertul in timpul pandemiei? Frederic Lamy: De la inceputul pandemiei de COVID-19, retailul a fost supus unor schimbari majore mai ales in ceea ce priveste obiceiurile de consum ale clientilor in aceasta perioada, atat offline, cat si online. Cred - si asta nu este o surpriza - ca suntem intr-o noua era a consumului in care businessul online se va dezvolta intr-un ritm tot mai accelerat in urmatorii trei ani. Din punctul meu de vedere, nu putem vorbi de castigatori sau invinsi. Sunt retaileri care au reusit sa-si adapteze modelul de business la aceasta criza, ce au tinut cont de faptul ca aspiratiile clientilor nu mai sunt aceleasi. in acest context, Leroy Merlin a facut tot posibilul sa se adapteze, cu unele incertitudini, desigur, dar cu un spirit de echipa fantastic si cu o capacitate reala de a actiona si de a lua decizii cu multa agilitate.

ştiri de la Ziarul Bursa

actualitate, 11:45

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0.2068 seconds )