Libnet.ro
UNICEF

10:46

SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL Comertul online este o componenta importanta a retail-ului modern si va continua sa se dezvolte

Interviu cu George Badescu, directorul executiv al AMRCR) Reporter: Cum ati descrie sectorul comertului dupa mai bine de un an de pandemie? Este acesta un pierzator sau, dimpotriva, tragand linie si adunad, iese castigator? George Badescu: in contextul pandemic, nu putem vorbi despre castigatori sau invinsi. La fel ca intreaga activitate economica si sociala, si activitatea din retail a fost supusa unor provocari fara precent. Raspunsul prompt din partea retail-ului modern a fost posibil in urma unor scenarii de criza pe care fiecare companie le are permanent in vedere si care au fost aplicate la nivelul magazinelor, atat in perioada starii de urgenta, cat si ulterior, in starea de alerta, cu adaptarea continua a activitatii in functie de restrictiile in vigoare. Reporter: Care a fost strategia marilor retele comerciale pentru a invinge criza?.

SUPLIMENT RETAIL in retail se va stabiliza un model hibrid, onlineoffline

Interviu cu Dragos Sirbu, CEO Flanco) Reporter: La un an de la pandemie, puteti sa conturati o imagine de ansamblu a retailului romanesc? Dragos Sirbu: Nu cred ca putem emite o opinie asupra retailului in general, pentru ca situatia a fost foarte diferita de la un segment de produse la altul, de la un tip de retail la altul. E clar ca online-ul a luat un avant extraordinar, pe de o parte dezvoltandu-se magazinele deja existente, pe de alta parte tot mai multe companii mai mici stabilindu-si si ele prezenta pe net. Vanzarea online a reprezentat, pentru multi, anul trecut, cheia supravietuirii.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a adus, in volume, anul 2022 mai devreme

Interviu cu Robert Berza, Directorul general al Fashion Days si Vicepresedintele eMAG Fashion and Sport) Reporter: Care a fost influenta pandemiei asupra comertului? Cu ce provocari s-a confruntat retailul anul trecut? Robert Berza: Pandemia a accelerat digitalizarea tuturor companiilor, cu precadere a celor din sectorul retail. in ceea ce ne priveste, fara modestie, ne declaram castigatori. Sigur, ne-au ajutat anii de munca din trecut si faptul ca am devenit mult mai agili si mai flexibili ca echipa, reusind, astfel, sa crestem mult business-ul, insa pandemia a avut clar un efect puternic asupra e-commerce-ului si a adus, in volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul pana la numarul de clienti noi, de la recurenta cumparaturilor pana la deschiderea unor branduri de a creste accelerat colaborarea noastra, toate trendurile si-au marit cadenta in ultimul an. Reporter: Care a fost strategia dumneavoastra in 2020?.

SUPLIMENT RETAIL Retailul nu poate fi catalogat decat drept castigator

Interviu cu Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs la Kaufland Romania) * De la declansarea pandemiei si pana in prezent, Kaufland a investit peste 25 de milioane de lei in implementarea masurilor de protectie si preventie in spatiile sale Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Valer Hancas: Pandemia a insemnat in primul rand un test al promisiunilor facute de companii. A fost momentul in care companiile au fost puse in ipostaza de a raspunde cu adevarat nevoilor comunitatii si de a fi alaturi de consumatorii lor mai mult ca oricand. Putem sa o consideram in continuare o lectie si un test de loialitate fata de oameni. Dar si un test de echipa, la nivel de organizare interna. Noua realitate ne-a luat prin surprindere pe toti, dar cred ca dinamica mediului de retail din Romania ne-a oferit un antrenament bun, in anii din urma. Astfel, desi luati prin surprindere, am dovedit ca eram si suntem in continuare pregatiti si pentru imprevizibil.

SUPLIMENT RETAIL Experienta de shopping offline va ramane o activitate importanta pentru majoritatea clientilor

Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati comertul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevarata provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu si au oferit experiente de cumparaturi in siguranta, in tot acest timp. in ceea ce priveste masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 in centrele comerciale, am fost de la bun inceput concentrati pe tot ce inseamna protejarea sanatatii angajatilor si clientilor nostri, acest aspect fiind o directie prioritara pentru noi.

SUPLIMENT RETAIL IN 2020 Strategia PMI de a pune accentul pe dezvoltarea produselor fara fum s-a dovedit corecta

Interviu cu Claudiu Ilian, Director Commercial Operations in cadrul Philip Morris Romania) Reporter: Avand in vedere ca pandemia de Covid - 19 a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales la inceputul crizei sanitare, iar cererile s-au mutat fortat in online, cum catalogati sectorul comertului dupa mai bine de un an de pandemie? Claudiu Ilian: Retailul si-a pastrat importanta, in ciuda perioadei dificile generate de criza. Jucatorii din retail au fost afectati in mod diferit de aceasta, insa toata lumea a trebuit sa se adapteze repede la noua realitate, caracterizata de o prezenta mai mare in online, chiar si in industria in care activeaza Philip Morris Romania. Am continuat sa folosim acest canal de vanzari, desi accentul l-am pus pe vanzarile online, atat pentru dispozitivul IQOS, cat si pentru consumabile. in cele doua luni de stare de urgenta din primavara anului trecut, colegii mei din vanzari B2B au operat online, dar ulterior au revenit la munca pe teren. Oricat de mult ne-am fi dorit sa digitalizam toate procesele comerciale, retailul are o pondere mare in continuare, la fel ca in cazul altor companii din domeniul FMCG, astfel ca as putea spune ca rolul lui a ramas constant. Evident, situatia poate diferi in cazul altor companii sau domenii.

SUPLIMENT RETAIL Am procesat solicitari de ordin tehnic intr-un singur an cat in ultimii trei ani, in zona de suport

Interviu cu Adrian Pintilie, CEO si Co-Fondator Extended) Reporter: Cum caracterizati evolutia sectorului comercial? Adrian Pintilie: in anul 2020, criza sanitara produsa de virusul SARS- CoV-2 nu a facut decat sa accelereze o crestere deja existenta in Romania, deoarece Romania este tara cu cea mai mare crestere in comertul electronic din Europa 30% in plus fata de anul 2019 si cumparaturi de aproximativ 56 miliarde de euro).

SUPLIMENT RETAIL in pandemie, clientii si-au investit bugetele de vacanta in imbunatatirea experientei lor de acasa

Interviu cu doamna Camelia Matei, Head of Marketing, Miele Romania) * Printre cele mai cautate produse au fost echipamentele de curatenie si cele de bucatarie * Miele Romania si-a continuat strategia de extindere a retelei de magazine Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator?.

SUPLIMENT RETAIL ANUL TRECUT PENNY a avut cel mai bun profit din istorie - 85 milioane lei

Interviu cu Raffaele Balestra, CFO PENNY) Reporter: Cum caracterizati retailul dupa perioada de pandemie? Raffaele Balestra: 2020 a fost un an care ne-a pus la incercare din toate punctele de vedere, dar in ciuda dificultatilor semnificative generate de pandemie, am reusit sa ne atingem obiectivele economice. Din perspectiva consumului, retailul a fost mai putin afectat anul trecut, dar asta nu inseamna ca am fost marii castigatori. Industria a fost in prima linie a cumparaturilor responsabile si sigure de care s-au ocupat zeci de mii de angajati. A fost nevoie de multa solidaritate, empatie si rabdare si nu pot decat sa le multumesc tuturor colegilor pentru ca nu s-au oprit si au mers mai departe.

SUPLIMENT RETAIL Achizitiile online vor continua, in ciuda tuturor provocarilor si obstacolelor din ultimele 12 luni

Interviu cu Bogdan Carlan, Country Business Development Manager, UPS Romania) * Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investitii de doua miliarde de dolari anuntate pe o perioada de cinci ani in Europa * Continuam sa investim in segmentul medical de business Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, in general, si a companiei pe care o reprezentati, in particular, pentru a face fata provocarilor din piata? Bogdan Carlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vietii cotidiene, iar schimbarile continua intr-un ritm accelerat. Clientii nostri se schimba, iar noi trebuie sa ne schimbam alaturi de ei.

actualitate, 10:46

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2022 seconds )