Libnet.ro
UNICEF

21:30

Urgenta Implementarea

Libnet Ro
Scrisoare deschisa catre Presedintele Romaniei, Dl. Klaus Iohannis. Aprobarea celor 2 proiecte de lege privind drogurile care au trecut prin Parlament va provoca un dezastru in sanatatea publica si in ordinea publica din Romania!

Scrisoare deschisa catre Presedintele Romaniei, Dl. Klaus Iohannis. Aprobarea celor 2 proiecte de lege privind drogurile care au trecut prin Parlament va provoca un dezastru in sanatatea publica si in ordinea publica din Romania!

Copiii si tinerii dependenti abandoneaza scoala, vagabondeaza, sunt internati in crize psihotice la psihiatrie, devin adesea violenti. Anul trecut, Asociatia Psihiatrica Romana a cerut declararea etnobotanicelor o urgenta nationala si crearea de politici speciale de prevenire si tratament. Aceasta proliferare a etnobotanicelor este un efect direct al politicilor punitive aplicate pana in prezent si va fi amplificata, nu diminuata, de implementarea celor doua proiecte de lege aflate acum pe masa dumneavoastra.

SUPLIMENT DIKE Ministrul Justitiei doreste implementarea urgenta a proiectului privind Registrul traficantilor de droguri

Ministrul Justitiei, Alina Gorghiu, a declarat ca vrea sa fie cat mai rapid implementat proiectul privind Registrul traficantilor de droguri, care are rol predominant preventiv, pe baza caruia institutiile statului au acele parghii de cunoastere, de identificare, de supraveghere a traficantului.

Buletin electronic pentru copii. Tot ce trebuie sa stii

Cartea de identitate electronica este un pas major in modernizarea sistemului de identificare al cetatenilor, urmand sa devina disponibila incepand cu luna august. Hotararea nr. 2952021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de Urgenta nr. 972005 a fost publicata in Monitorul Oficial pe 29 martie, marcand un moment important in implementarea acestui proiect.

Ministrul Agriculturii si reprezentantii fermierilor au ajuns la un acord. Ce solicitari au fost agreate in urma negocierilor

In urma negocierilor care au durat mai bine de trei ore, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, impreuna cu reprezentantii asociatiilor fermierilor au convenit, luni, urmatoarele solicitari venite din partea fermierilor, conform Agerpres: acordarea in regim de urgenta a platilor APIA, cu termen 29 februarie 2024 compensarea pierderilor suferite de fermierii romani afectati de importurile din Ucraina, prin adoptarea de culoare separate si monitorizarea importurilor prin sigilii electronice cu GPS in portul Constanta. acordarea de credite cu dobanda subventionata pentru capital de lucru si investitii in ferme, cu marja dobanzii de maximum 2% +ROBOR termen: 29 februarie 2024) plata unui sprijin de 100 de euroha pentru culturile infiintate in toamna anului 2022 pe cadrul Ucraina. in cazul in care, dupa rectificarea bugetara, se vor identifica sume disponibile la MF se va lua in calcul si compensarea culturilor din primavara anului 2023 termen: 31 mai, se arata in procesul verbal care contine cele 13 puncte agreate de cele doua parti. actualizarea valorii ajutorului de stat privind rambursarea accizei la motorina achizitionata si utilizata in agricultura, cu termen 31 iunie 2024. derogare GAEC 7 rotatia culturilor n. r. ) si GAEC 8 lasarea a 4% din suprafata fermei teren necultivat n. r. ), agricultorii solicitand clarificarea conditiilor in care se aplica cele doua GAEC-uri incepand cu anul de cerere 2023-2024 si diminuarea procentului de sanctiuni la nivel minim, in baza fortei majore. Pentru aceasta solicitare termenul este sfarsitul lunii ianuarie. modificarea in regim de urgenta a Codului Rutier pentru echivalarea categoriei permis categoria B cu TR si a celei B1 cu TR1, precum si ca inmatricularea utilajelor se va realiza numai prin supunerea inregistrarii acestora la primarie, fara obligativitatea CIV si respectiv a ITP-ului indiferent de tonaj. Modificarile ar urma sa fie aprobate in urmatoarea sedinta de Guvern asumarea revizuirii si adoptarii legislatiei necesare, in actualul exercitiu parlamentar, privind durata minima a contractului de arenda, precum si concesionarea pasunilor, apa gratuita pentru infrastructura principala de irigatii in anul 2024 si subventionarea a 50% din costurile suportate cu energia electrica de catre OUAI-uri Organizatia Utilizatorilor de Apa pentru Irigatii). in acest an se vor efectua modificari la Legea 342013, Legea 1702023 si Legea 1382004 prin asimilarea amenajarilor locale de irigatii cu subventionarea ca si a OUAI, inclusiv amplasarea de panouri fotovoltaice in amenajarile secundare de irigatii doar cu acordul OUAI -urilor si implementarea si operationalizarea Sistemului National de Gestionare a Riscurilor din Agricultura.

Digitalizarea Romaniei incepe in 2024. Sunt vizate sistemele electronice de facturare si transport

Guvernul a adoptat, ordonanta de urgenta privind unele masuri pentru gestionarea si evidentierea veniturilor curente ale bugetului public prin implementarea proiectelor de digitalizare.

Ministerul Sanatatii anunta peste 134 milioane lei pentru digitalizarea sectiilor ATI din 18 spitale

La initiativa Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat o Hotarare de Guvern pentru finantarea proiectului Sistem informatic pentru evidenta clinica a sectiilor A. ), care prevede digitalizarea celor mai importante 18 spitale de adulti si pediatrie din Romania prin implementarea unui sistem informatic modern de monitorizare, documentare, schimb de date medicale in situatii de urgenta si suport al proceselor aferente activitatilor de anestezie si terapie intensiva.

Amenzi de 8.000 de lei pentru cei care nu tin cont de lege. Romanii cred ca e o gluma, dar vor plati scump

In urma cu 18 ani, Romania se alia statelor occidentale prin implementarea unui sistem de urgenta, dedicat romanilor. Sistemul, unul integrat, a venit si ca o directiva europeana privind politicile sectorului de telecomunicatii, cu o investitie de peste 40 de miloane de euro. Dar, conform autoritatilor, sunt din cei in ce mai multi romani care .

Schema de finantare multianuala pentru producatorii de materiale de constructii

Guvernul a aprobat, prin ordonanta de urgenta adoptata in sedinta de vineri, implementarea unui program de sprijin pentru dezvoltarea productiei interne de produse si materiale de constructii.

Iohannis a promulgat legea care permite concursuri-fulger pentru posturile care au legatura cu implementarea PNRR

Klaus Iohannis a promulgat legea pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 782022 privind unele masuri pentru ocuparea posturilor aferente functiilor publice vacante si temporar vacante care au atributii in implementarea PNRR.

Bolos: Desi suna brutal, realitatea e ca transformarea sistemului sanitar se produce lent Acum, stim sigur ca in 2027 vom avea spitale noi in orice colt al tarii

Marcel Bolos PNL), ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, a anuntat, joi, ca Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta care reglementeaza implementarea proiectelor de infrastructura publica de sanatate cu finantare din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului Sanatate 2021-2027 si din imprumuturi contractate cu Institutiile Financiare Internationale. Bolos a sustinut, in acest context, ca in 2027 vom avea spitale noi in orice colt al tarii.

Principala revendicare a profesorilor nu apare in ordonanta adoptata de guvern - liderul FSLI Cum se apara Executivul

In ordonanta de urgenta privind salarizarea angajatilor din invatamant adoptata joi de guvern nu apare principala revendicare a sindicatelor, respectiv garantarea ca in noua grila de salarizare profesorul debutant va pleca de la salariul mediu brut pe economie, acuza liderul FSLI, Simion Hancescu. Guvernul se apara prin purtatorul de cuvant Dan Carbunaru, care spune ca mentiunea se regaseste in nota de fundamentare a ordonantei si ca garantiile privind implementarea noii grile in conditiile demarate deja prin majorarile aprobate la 1 iunie pentru intreg personalul din invatamant sunt intarite de dialogul purtat la cel mai inalt nivel si de formatul de negociere care a inclus permanent liderii coalitiei de guvernare. Reamintim ca sindicatele au anuntat ca profesorii vor continua greva si dupa minivacanta de Rusalii.

Apelurile la 112 vor fi localizate mult mai precis: O premiera la nivelul serviciilor de urgenta europene

Guvernul Romaniei a adoptat, vineri, o ordonanta de urgenta prin care vor fi implementate masuri ce vor asigura cresterea preciziei localizarii apelurilor efectuate la Serviciul de urgenta 112, potrivit Digi24. ro. Apelurile la 112, localizate mult mai precis Initiativa legislativa apartine Ministerului Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii MCID), fiind elaborata impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale STS) si Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii ANCOM), in urma consultarilor cu operatorii de telefonie mobila din Romania. Actul normativ va permite implementarea unei solutii tehnice care reprezinta o premiera la nivelul serviciilor de urgenta europene, fiind rezultatul analizarii celor mai noi tehnologii disponibile in domeniu, a transmis, vineri, MCID, intr-un comunicat de presa citat de News. ro.

Preturile de la raft s-ar putea schimba radical Prevederea din Ordonanta Austeritatii de care nu a vorbit nimeni

In cadrul sedintei de vineri, executivul si-a declarat avizarea unui set de masuri fiscale si bugetare care vor reglementa cheltuielile publice. in plus, executivul a aprobat o ordonanta de urgenta care stabileste implementarea unui lant scurt de aprovizionare, care ar aduce beneficii economiei, societatii, mediului si sanatatii publice.

Klaus Iohannis a promulgat legea privind majorarea salariilor personalului implicat in proiecte din fonduri europene

Presedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, legea de aprobare a Ordonantei de Urgenta 1522022 care prevede acordarea unei majorari salariale de pana la 50% personalului din institutiile si autoritatile publice nominalizat in echipele de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile si fonduri externe rambursabile, in implementarea Mecanismului de Redresare si Rezilienta, indiferent de numarul de .

Care sunt categoriile de bugetari care vor beneficia de majorarea salariilor cu 50%. Proiectul a fost adoptat miercuri in Parlament

Miercuri, Camera Deputatilor a adoptat proiectul de lege de aprobare a Ordonantei de Urgenta 1522022 care prevede acordarea unei majorari salariale de pana la 50% personalului din institutiile si autoritatile publice nominalizat in echipele de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile si fonduri externe rambursabile, in implementarea Mecanismului de Redresare si Rezilienta, indiferent de numarul de proiecte in care este implicat.

Situatii speciale pe care beneficiarii cardurilor de energie le pot intampina si pot ramane fara banii pentru plata facturilor

MIPE a intocmit unghid cu situatii specialece pot fi intampinate in implementarea masurii. in unele dintre aceste situatii, beneficiarii pot ramane fara bani pentru facturi. De la 1 februarie a inceput distribuirea cardurilor de energie Ajutorul pentru energie este acordat pentru aproximativ 4 milioane de persoane vulnerabile, care locuiesc in aproximativ 2,8 milioane de gospodarii eligibile, pentru a compensa pretul la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrica, energie termica centralizata, gaze, butelie, lemne pentru foc, pacura, peleti si alte materiale de incalzire. La 25 ianuarie a inceput procesul deprintare si implicuire a cardurilor de energie, iar de la 1 februarieprimele carduri au ajuns catre beneficiari. in continuare, potrivit calendarului asumat, incepand de la20 februariese vor efectua platile pentru facturile curente si restante. Potentialii beneficiari vor fi instiintati daca s-au descoperit situatii care ii fac neeligibili. in acest caz, ei pot suna la0319966, numarul de call center-ul pentru care Posta a mobilizat peste 50 de angajati, unde vor primi informatii suplimentare si vor fi indrumati, daca situatia poate fi corectata. Am realizat zilele acestea un ghid care vine sa solutioneze toate spetele speciale ce pot sa apara in procesul de acordare si utilizare a cardurilor de energie. A fost trimis deja catre toate oficiile postale din tara, pentru ca postasii sa fie pregatiti sa vina in sprijinul beneficiarilor. Fiind o masura cu un asemenea impact in ceea ce priveste numarul de beneficiari, este firesc ca nu poate exista un tipar standard. Noi trebuie sa fim pregatiti pentru a preintampina orice posibila deficienta. in acest sens, postasii din intreaga tara sunt pregatiti si au materialele necesare pentru a-i ajuta pe beneficiari. Am discutat cu ei zilele trecute si vom mai avea video call-uri pentru a ne prezenta realitatea de la firul ierbii. Pe aceasta cale vreau sa le multumesc, pentru ca ei au facut ca aceasta masura sa fie cu adevarat posibila, a transmis ministrul Marcel Bolos, potrivit Antena3. Situatii speciale intampinate Pentru a veni in sprijinul beneficiarilor, MIPE a intocmit si unghid cu situatii specialece pot fi intampinate in implementarea masurii. Redam mai jos situatiile speciale cuprinse in ghid: Caz I Ce documente trebuie sa prezinte beneficiarul pentru plata facturilor la energie? Trebuie aduse in original? Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plati prin mandat postal sunt urmatoarele: cardul de energie valabil la data la care se efectueaza plata prin servicii de mandat postal, in original; actul de identitate al beneficiarului de sprijin, in original; documentuldocumentele justificativjustificative prin care face dovada datoriei curente sisau restante fata de furnizorul de energie sisau, dupa caz, fata de asociatia de proprietarilocatari. in situatia documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat in original, iar facturile la energie pot fi aduse in original sau pot fi prezentate, pe telefon, in format electronic. in cazul reprezentantului legalimputernicitului conventional se va prezenta si imputernicirea in original, actul de identitate al celui imputernicit in original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin in original, certificatul de nastere al minorului in cazul in care beneficiarul este minor). Caz II Este posibil ca titularul cardului de energie sa emita imputernicire in forma olografa scrisa de mana) pentru a efectua plati prin serviciul de mandat postal. Ce alte documente sunt necesare? imputernicirea este acceptata in situatii in care beneficiarul nu are capacitate de exercitiu sau din cauza bolii sau altei situatii de dificultate nu se poate deplasa la oficiul postal, de exemplu: Copiii inscrisi pe cardul de energie; Persoanele incadrate in grad de handicap inscrise pe cardul de energie; Persoanele varstnice imobilizate la pat sau fara sprijin; imputernicireareprezentarea legala poate fi dovedita prin deciziehotarare judecatoreasca de instituire a tuteleicuratelei, iar in cazul copiilor acestia vor fi reprezentati de parinti. in acest din urma caz, parintele trebuie sa prezinte si certificatul de nastere al copilului in original. De asemenea, se accepta si imputernicire olografa scrisa de mana) in situatia persoanelor varstnice imobilizate la pat fara sprijinalte situatii in care beneficiarii sunt in nevoie. Nu este necesara autentificarea imputernicii la notar. Caz III Titularul are domiciliul inscris pe cardul de energie care este acelasi cu domiciliul inscris pe factura de energie. Factura este emisa pe un nume diferit, dar locul de consum este acelasi. Cum procedam? Se va efectua plata prin servicii de mandat postal pe baza documentelor obisnuite intrucat locul de consum inscris pe card este acelasi cu locul de consum inscris pe factura de energie. Caz IV Titularul cardului de energie are domiciliul inscris pe card diferit de domiciliul inscris pe factura emisa de furnizorul de energie. Factura de energie este emisa pe numele beneficiarului de card. Sau Titularul cardului de energie este persoana diferita de persoana pe numele careia s-a emis factura de energie. Locul de consum de pe factura de energie este diferit de domiciliul titularului inscris pe cardul de energie. Cum se procedeaza? in aceste situatii, daca adresa de pe card si cea de pe factura sunt diferite, nu se poate efectua plata, nefiind indeplinite conditiile legale. Daca beneficiarul doreste sa efectueze plata la adresa mentionata pe factura, trebuie sa isi clarifice situatia locativa prin stabilirea resedintei la adresa pe care o doreste si ulterior va fi realizata verificarea conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz V Desi am primit cardul in care se mentioneaza adresa de resedinta, in fapt locuiesc la adresa de domiciliu si as dori sa platesc facturile la domiciliu. in aceasta situatie, beneficiarul trebuie sa mearga la directia de evidenta a persoanelor pentru a solicita incetarea valabilitatii mentiunii de stabilire a resedintei. Ulterior stabilirii resedintei, vor realiza demersurile de verificare a conditiilor de eligibilitate cu privire la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz VI Titularul cardului de energie locuieste in chirie la o adresa care nu este aceeasi cu adresa care este inscrisa in cardul de energie si care este adresa de domiciliu din cartea de identitate. Factura de energie este emisa pentru locul de consum unde locuieste titularul, dar unde nu si-a stabilit resedinta. Cum procedam? Beneficiarul de sprijin trebuie sa isi solutioneze situatia locativa, prin stabilirea resedintei conform situatiei de fapt. Ulterior stabilirii resedintei la adresa unde locuieste efectiv cu chirie, vor fi realizate verificarile privind indeplinirea conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. in functie de rezultatele verificarilor se va emite card pentru noul loc de consum, dar platile pot fi realizate incepand cu transa a 2-a. Caz VII Ce se intampla in situatia in care am primit doua carduri de energie pentru acelasi loc de consum? in aceasta situatie, care poate aparea in mod exceptional, va rugam sa va adresati de urgenta serviciului de Call Center al Postei Romane, care va realiza verificarile necesare si pe baza informatiilor rezultate va anula unul dintre carduri. Caz VIII Titularul cardului de energie are locul de consum inscris pe cardul de energie, iar factura de energie contine erori cu privire la locul de consum. Factura de energie este emisa pe numele titularului de cardunuia dintre acestia. Cum se procedeaza? Plata prin servicii de mandat postal poate avea loc pe baza datelor corectate de furnizorul de energie, ulterior unei solicitari din partea beneficiarului in acest sens. Caz IX Cardul de energie nu a fost emis. Beneficiarul a primit instiintare ca este exclus din lista de beneficiari pe motiv ca venitul de eligibilitate pentru a beneficia de sprijin depaseste plafonul de 2. 000 lei netmembrulocul de consum. Cum se procedeaza? Daca la locul de consum beneficiarul nu locuieste cu alti colocatari, desi acestia scriptic figureaza la locul de domiciliuresedinta al beneficiarului si din diferite motive nu este posibila incetarea valabilitatii mentiunii acestora de stabilire a resedinteidomiciliului la locul de domiciliu, atunci beneficiarul se va adresa primariei de care apartine pentru a se intocmi o ancheta sociala din care sa reiasa cati colocatari locuiesc la acea adresa in mod real impreuna cu beneficiarul. Ancheta sociala se solicita de catre beneficiarul sprijinului. Daca beneficiarul nu se poate deplasa din motive de ordin medical, poate imputernici o alta persoana sa solicite efectuarea anchetei sociale, printr-o declaratie olografa. Ancheta sociala se preda in termen de 10 zile la oficiul postal de care apartine beneficiarul sprijinului. Oficiul Postal va introduce datele cuprinse in ancheta sociala in aplicatia informatica si se vor face verificarile necesare cu privire indeplinirea conditiilor de eligibilitate la locul de consum. Daca in urma verificarii se constata eligibilitate, se va emite cardul si, ulterior, acesta poate efectua plati prin serviciul de mandat postal. Caz X Titularul cardului de energie are adresa de domiciliu impreuna cu alti beneficiari de pe raza unei unitati administrativ teritoriale: comunaorasmunicipiu, situatie cauzata de faptul ca nu exista nomenclator stradal, sau ca nu este operata adresa de domiciliu in actele de identitate ale beneficiarului de card. Cum procedam? Oficiantul postal distribuie declaratii pe propria raspundere pentru beneficiarii de card pentru a face posibila identificarea colocatarilor de la adresa de domiciliu a beneficiarilor. Oficiantul postal preda aceste documente la Posta pentru a fi realizate verificarile necesare cu privire la locul de consum. Daca beneficiarul de card impreuna cu colocatarii de la adresa de domiciliu se incadreaza in plafonul de venit de 2. 000 lei netmembruloc de consum, se va emite. in situatia in care, in urma verificarilor, rezulta ca una dintre persoane figureaza la mai multe locuri de consum, postasul va distribui o alta declaratie pe proprie raspundere in care persoana va preciza locul sau de consum real si, ulterior, se vor realiza verificarile si interogarile datelor obtinute pentru noul loc de consum. in functie de rezultatul verificarilor, se va emite cardul de energie. Caz XI Titularul cardului de energie are mai multe locuri de consum care au reiesit din verificarea bazelor de date de la evidenta populatiei. Cardul va mai fi emis. Cum se va proceda? Astfel de situatii pot aparea doar in situatia prelucrarii declaratiilor pe proprie raspundere si a anchetelor sociale. Cardul se emite ulterior realizarii verificarilor privind indeplinirea criteriilor de eligibilitate la locul de consum unde persoana declara ca locuieste efectiv. in orice situatie, pe locul de consum va fi emis un singur card. Caz XII Titularul are card de energie emis. in urma verificarilor din bazele de date pentru cea de-a 2-a transa acesta figureaza la o noua adresa de domiciliu, respectiv loc de consum. Cum vom proceda in astfel de situatii? Cardul de energie emis initial pe numele beneficiarului de ajutor de sprijin se va anula, respectiv va fi emis un nou card la adresa de domiciliu la care figureaza in cazul indeplinirii conditiilor de eligibilitate la noul loc de consum. Caz XIII Titularul sprijinului s-a mutat la o alta adresa. Cardul de energie a fost emis la adresa de domiciliu initiala. Factura este emisa de furnizorul de energie la noua adresa de domiciliu a beneficiarului de sprijin. Cum procedam? Beneficiarul nu poate face plati la noua adresa pana ce nu se vor face noi verificari in aplicatia informatica cu privire la indeplinirea conditiilor de eligibilitate a noului loc de consum. Caz XIV Ce trebuie sa faca beneficiarul pentru a achita de la domiciliu factura la energie, prin intermediul postasului? Beneficiarul va suna la serviciul de Call Center si va solicita prezenta postasului la locul de consum in vederea platii facturilor. Beneficiarului i se vor comunica data si intervalul orar cand va veni postasul, precum si documentele pe care trebuie sa le prezinte acestuia in vederea efectuarii platii. Caz XV Care sunt obligatiile oficiantilor postali la efectuarea unei plati prin servicii de mandat postal? Obligatiile oficiantilor postali la efectuarea unei plati prin servicii de mandat postal sunt urmatoarele: Sa verifice valabilitatea cardului de energie prin citirea codului de bare inscris pe cardul de energie; Sa verifice identitatea beneficiarului de sprijin prin confruntarea datelor de identificare inscrise pe card cu datele de identificare din carteabuletinul de identitate. Daca sunt mai multi beneficiari inscrisi pe card este suficienta verificarea unuia singur dintre acestia, respectiv a beneficiarului care efectueaza plata prin servicii de mandat postal; Sa verifice corelarea informatiilor din cardul de energie cu factura emisa de furnizorul de energie mai ales in ceea ce priveste corelarea datelor cu locul de consum. Sa completeze dovada serviciilor de mandat postal si sa o inmaneze beneficiarului de sprijin; Sa predea pentru operare la oficiul postal sau dupa caz sa opereze plata prin servicii de mandat postal, respectiv sa transfere banii in termen de 3 zile la furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari; Sa se asigure de pastrarea si arhivarea electronica a documentelor justificative in baza carora s-au efectuat platile prin servicii de mandat postal: facturi, chitante, ordine de plata, avize de insotire a marfii etc. , Caz XVI Cand si cum se utilizeaza certificatul de validare a datoriei? Cine il elibereaza? Ce documente sunt necesare pentru eliberarea certificatului? Certificatul de validare a datoriilor este documentul justificativ prin care se face dovada datoriilor curente si restante pe care beneficiarul sprijinului le are la asociatia de proprietarilocatari pentru furnizarea de energie termica in sistem centralizat. El se elibereaza de catre asociatiile de proprietarilocatari la solicitarea beneficiarului de sprijin, pe baza cardului de energie si a documentului de identitate al acestuia. Certificatul de validare a datoriilor se inregistreaza intr-un registru special prin grija asociatiei de proprietarilocatari. Nu este transmisibil si se foloseste doar de catre titularultitularii cardului de energie pentru a achita datoria fata de asociatia de proprietarilocatari pentru consumul de energie termica in sistem centralizat. Caz XVII Ce este dovada serviciilor de mandat postal? Cine o elibereaza? La ce este folositor acest document? Dovada serviciilor de mandat postal este documentul justificativ prin care C. POSTA ROMANA confirma ca va efectua transferul sumei catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari in termen de 3 zile de la data la care a fost emisa aceasta. Dovada serviciilor de mandat postal trebuie pastrata pe toata perioada utilizarii sprijinului, intrucat cu ajutorul acesteia se pot corecta eventualele erori privind neoperarea la timpoperarea eronataoperarea partiala a datoriilor pe care beneficiarul de sprijin le are catre furnizorii de energieasociatia de proprietarilocatari. Furnizorii de energieasociatiile de proprietarilocatari opereaza plata datoriilor in baza documentelor justificative emise de Posta Romana. Dovada serviciilor de mandat postal se elibereaza in mod obligatoriu odata cu operarea platii prin servicii de mandat postal. Daca dovada serviciilor de mandat postal nu este eliberata, beneficiarul sprijinului este obligat sa solicite aceasta oficiantului postal. Caz XVIII Cum se pot indrepta erorile care decurg din neoperarea in evidentele contabile a datoriei beneficiarului sprijinului fata de asociatia de proprietarifurnizorul de energie? Beneficiarul sprijinului va apela serviciul de Call Center, la numarul 0319966, care este operational prin grija C. POSTA ROMANA, respectiv pentru a se asigura ca a avut loc transferul de bani catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari. Dupa confirmarea ca operatiunea a avut loc, respectiv ca banii au fost virati de la C. POSTA ROMANA catre furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari, beneficiarul sprijinului va lua legatura cu furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari pentru clarificarea situatiei care a aparut. Caz XIX Cum pot deconta facturile pentru cumpararea lemnelor de foc pe care le-am achitat in numerar? Facturile pentru lemne de foc care au fost cumparate incepand cu luna august 2022 pot fi decontate in numerar de la postasi sau de la oficiile postale pe baza documentelor doveditoare, respectiv factura si chitantaordin de plata pentru achitarea acestoraetc. Documentele justificative care insotesc facturadocumentul de plata sunt cardul de energie si actul de identitate in original. Daca facturiledocumentele de plata nu mai exista se accepta duplicat dupa acestea. Duplicatul facturii de energie si a documentelor de plata se elibereaza de catre furnizorul de material lemnos. Caz XX Unde pot suna pentru nelamuriri? Ce informatii se pot obtine? Pentru orice informatii in legatura cu sprijinul pentru compensarea pretului la energie se poate apela serviciul de Call Center care functioneaza in cadrul C. POSTA ROMANA, la numarul de telefon 0319966. in cadrul Call Center-ului se pot obtine informatii referitoare la: Calitatea de beneficiar de sprijin; Emiterea, distribuirea si valabilitatea cardului de energie; Numarul si situatia veniturilor pentru colocatarii cu care locuieste beneficiarul de sprijin; Situatia colocatarilor care se afla la aceeasi adresa de domiciliu cu beneficiarul ajutorului de sprijin; Ce trebuie sa faca beneficiarul in situatia in care cardul este pierdutdeteriorat; Modalitatea de plata a facturilor la energie si a decontarii lemnelor pentru foc. Caz XXI Cat de vechi pot fi facturile de energie pe care urmeaza sa le platesc? Facturile la energiedatoriile fata de asociatia de proprietarilocatari pot fi platite prin servicii de mandat postal daca sunt emise incepand cu luna ianuarie 2023. in cazul decontarii contravalorii lemnelor pentru foc, documentele doveditoare pot fi emise incepand cu luna august 2022. Pentru prima transa de bani, plata prin servicii de mandat postal poate avea loc incepand cu data de 20 februarie 2023. Caz XXII Care este valabilitatea cardului de energie? Cat timp pot efectua plati cu cardul de energie? Cardul de energie are valabilitatea asigurata pana la 31. 2023, dar platile se pot efectua la oficiile postale pana in data de 27. in baza cardului se pot efectua plati in urmatoarele perioade: Pentru transa I valoare de 700 lei, in perioada 20. 2023; Pentru transa II valoare de 700 lei, in perioada septembrie 2023 27. 2023 Caz XXIII Cum pot vizualiza soldul ramas pe card? Soldul se poate interoga in doua modalitati: Prin dovada serviciilor de mandat postal care are inscris soldul dupa fiecare plata efectuata de beneficiarul sprijinului, inclusiv in cazul in care plata s-a realizat prin intermediul postasului, la domiciliul beneficiarului; Prin accesarea site-ului C. POSTA ROMANA pentru afisarea electronica a acestui sold; Caz XXIV Pot efectua plati electronice prin servicii de e-mandat postal? Aceste servicii se pot utiliza prin accesarea site-ului C. POSTA ROMANA, cu conditia sa fie atasate la serviciile de mandat postal electronice, in format scanat, urmatoarele documente: cardul de energie, actul de identitate si factura de furnizare a energiei sau dupa caz certificatul de validare a datoriei. La utilizarea serviciilor de e-mandat postal se va introduce seria cardurilor de energie care se afla inscrisa sub codul de bare al cardului. in baza acestor documente si a completarii formularelor, C. POSTA ROMANA, dupa verificarea operatiunii de plata prin servicii de mandat postal, va va trimite in termen de maxim 3 zile prin e-mail dovada serviciilor de mandat postal. Caz XXV Ce documente arhiveaza electronic C. POSTA ROMANA odata cu efectuarea platilor prin servicii de mandat postal? Documentele care se arhiveaza o data cu efectuarea platilor prin serviciul de mandat postal sunt facturile de energie documentele justificative care au stat la baza efectuarii platii prin serviciul de mandat postal) scanate, certificatele de validare a datoriei, dovada serviciilor de mandat postal, declaratiile pe proprie raspundere, anchetele sociale, cartile de identitate scanate. Caz XXVI Cum se indreapta eroarea atunci cand sunt returnate ordinele de plata pentru beneficiarii ajutorului de sprijin? Documentul de plata emis eronat se reemite prin grija C. POSTA ROMANA, iar termenul de 3 zile pentru virarea banilor la furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari trebuie respectat. Erorile bancare sunt indreptate potrivit normelor bancare in vigoare. Caz XXVII Care sunt obligatiile furnizorilor de energieasociatia de proprietari locatari dupa primirea banilor? Furnizorii de energieasociatiile de proprietarilocatari au urmatoarele obligatii dupa incasarea sumelor de bani de la Posta Romana: Operarea in evidentele contabile a platii datoriei beneficiarului fata de furnizorul de energieasociatia de proprietarilocatari; Diminuarea datoriei beneficiarului cu suma platita prin servicii de mandat postal; Arhivarea electronica a facturilor la energie emise pentru beneficiarii de sprijin si a certificatelor de validare a datoriei, in situatia asociatiilor de proprietarilocatari.

Guvernul majoreaza cu 50% salariile de baza ale unor functionari. Despre cine este vorba

Guvernul Ciuca a pregatit un proiect de Ordonanta de Urgenta care prevede majorarea cu 50% a salariilor de baza ale angajatilor implicati in implementarea PNRR si a celorlalte proiecte finantate din fonduri europene, indiferent de numarul de proiecte in care sunt implicati. Majorarea se aplica proportional cu timpul efectiv alocat activitatilor pentru fiecare proiect, se arata in proiectul de OUG citat de Economedia.

Managerul SJU Ilfov, despre implementarea serviciilor de telemedicina in spital: Vom reusi sa tratam 10-15% din pacienti de acasa

Calin Mircea Laza, Managerul Spitalulului Clinic Judetean de Urgenta Ilfov a fost prezent, joi, la conferinta Campaniile de sanatate in Ilfov - sanatatea mai aproape de oameni, descentralizare si performanta, organizata de Romania Inteligenta.

NICOLAE CIUCA: inca doua jaloane din PNNR atinse de Guvernul tarii noastre!

Premierul Nicolae Ciuca anunta inca doua jaloane din PNNR atinse de Guvernul Romaniei, dupa ce Guvernul a adoptat, astazi, Ordonanta de Urgenta prin care a fost creat cadrul legal care permite accesarea fondurilor europene in relatie directa cu obtinerea de rezultate in implementarea reformelor si investitiilor publice, stabilite prin Componenta 15-Educatie.

Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta care asigura continuitate in implementarea proiectelor din Politica de Coeziune

Guvernul Romaniei a aprobat, in sedinta de ieri, o Ordonanta de Urgenta prin care se stabileste cadrul legal pentru derularea fara intrerupere a proiectelor de infrastructura de transport, de dezvoltare a infrastructurii de management integrat al deseurilor, dar si a infrastructurii de risc si de sanatate din perioada de programare 2021-2027.

actualitate, 21:30

ştirile zilei

 
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2263 seconds )