Basescu: La CFR Marfa-GFR, Ponta a vrut sa-si ajute un prieten, dar a iesit prost.
Presedintele Traian Basescu a declarat, vineri, ca in cazul privatizarii CFR Marfa, premierul Victor Ponta a vrut sa-si ajute un prieten, dar lucrurile au iesit prost. Intrebat daca e vorba despre o relatie personala apropiata intre Victor Ponta si Gruia Stoica, seful statului a spus ca are informatii, dar nu vrea sa insiste pe acest subiect. Presedintele s-a aratat insa optimist. Ce pot sa va spun cu certitudine ca va fi o privatizare ca la carte, de acum incolo, a adaugat Basescu. continuă pe România Liberă
• Basescu: La GFR, Ponta a vrut sa-si ajute un prieten, dar a iesit prost.
Presedintele Traian Basescu a declarat, vineri, ca in cazul privatizarii CFR Marfa, premierul Victor Ponta a vrut sa-si ajute un prieten, dar lucrurile au iesit prost. Intrebat daca e vorba despre o relatie personala apropiata intre Victor Ponta si Gruia Stoica, seful statului a spus ca are informatii, dar nu vrea sa insiste pe acest subiect. Presedintele s-a aratat insa optimist. Ce pot sa va spun cu certitudine ca va fi o privatizare ca la carte, de acum incolo, a adaugat Basescu.
• Premierul i-a cerut ministrului transporturilor ca de azi, de maine sa reia procesul de privatizare a CFR Marfa
Premierul Victor Ponta i-a cerut Ramonei Manescu, ministrul transporturilor, sa porneasca de azi, de maine o noua procedura de privatizare a CFR Marfa. Va fi destul timp pana in vara anului viitor sa fie finalizata noua procedura de privatizare, a declarat Ponta la inceputul sedintei de Guvern de miercuri. Acesta a precizat ca in conditiile in care va fi introdus management privat si cinstit la CFR si va exista un termen fara presiuni, finalul noii proceduri de privatizare va fi unul normal. Reamintim ca privatizarea CFR Marfa a esuat la inceputul acestei saptamani.
• Cine este Cristian Ghibu, noul Acar Paun gasit de Guvern pentru a justifica esecul privatizarii CFR Marfa
Guvernul Ponta bifeaza un al doilea esec major in privatizarea unei importante companii de stat. Dar, la fel ca si in cazul Oltchim, cand vinovatul de serviciu a fost gasit seful Oficiului pentru Privatizari de atunci, Remus Vulpescu, pentru procesul de privatizare a CFR Marfa, al carui esec a fost anuntat luni seara, cel aratat drept responsabilul este Cristian Ghibu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si totodata seful Comisiei de Privatizare a CFR Marfa, care a semnat contractul de privatizare cu castigatorul licitatiei. Ghibu, fost manager de stat si apoi privat al CFR, a ajuns in Ministerul Transporturilor la propunerea fostului ministru Relu Fenechiu, fiind considerat un apropiat al acestuia.
• Basescu, despre CFR Marfa: Ponta a vrut sa isi ajute un prieten, pe Gruia Stoica, si a iesit prost
Presedintele Traian Basescu a declarat vineri, referitor la esecul privatizarii CFR Marfa, ca premierul Victor Ponta a vrut sa isi ajute un prieten, pe Gruia Stoica, dar a iesit prost.
• Ponta se poate mandri cu un nou esec - privatizarea CFR Marfa
Privatizarile noastre par copiate la indigo: cheltuim pe licitatii, taiem datorii, adjudecam compania, anulam procedura si mergem in Instanta Statul roman a ratat din nou privatizarea CFR Marfa. Dupa mai multe runde de discutii care au avut loc zilele trecute intre reprezentantii Ministerului Transporturilor si cei ai Grup Feroviar Roman, care a castigat licitatia de privatizare, cele doua parti nu au ajuns la o decizie comuna referitoare la momentul finalizarii acestui proces. ---- * Update 07:21 Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Roman GFR) ca privatizarea nu a putut fi incheiata pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, potrivit unui comunicat al GFR.
• Cum explica Relu Fenechiu esecul privatizarii CFR Marfa.
Fostul ministru Relu Fenechiu a declarat, marti, ca nu exista un vinovat pentru esecul privatizarii CFR Marfa, informeaza Mediafax. GFR nu s-a retras, s-a constatat imposibilitatea continuarii procesului. Eu nu vreau sa caut vinovati, acarul Paun. Daca va spun ca vinovate sunt bancile pentru ca nu au vrut sa transfere creditele inseamna ca am cauta un vinovat neaparat, daca va spun ca vinovat este Consiliul Concurentei ca nu a dat mai repede raspunsul, poate as fi nedrept cu cei de la .
• Q Magazine: Raiffeisen Bank si Commerzbank s-au opus preluarii CFR Marfa de catre GFR
Banca austriaca Raiffeisen Bank si cea germana Commerzbank au fost doua dintre bancile care nu si-au dat acordul necesar finalizarii tranzactiei prin care Grupul Feroviar Roman ar fi preluat 51% din actiunile CFR Marfa, au declarat pentru Q Magazine surse apropiate tranzactiei. Actionarii acestor banci sunt si actionari ai unor operatori feroviari care sunt concurenti ai GFR. Din acest motiv au dat aviz negativ pentru finalizarea privatizarii, au spus sursele citate. Obtinerea acordului celor 12 banci care au creditat CFR Marfa era una dintre conditiile suspensive fara de care privatizarea nu s-a putut incheia.
• GFR: Daca privatizarea CFR Marfa se va relua, suntem gata sa participam la licitatie
Omul de afaceri Gruia Stoica a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ca Grup Feroviar Roman GFR) va participa la licitatie in cazul in care privatizarea CFR Marfa va fi reluata. GFR si-a indeplinit.
• Ponta ii raspunde lui Basescu pe tema CFR Marfa: Minte cu o mentalitate securista de care nu va scapa
Privatizarea CFR Marfa a fost discutata de trei ori in CSAT, unde presedintele Traian Basescu si sefii serviciilor de informatii au spus foarte clar ca nu exista nimic ilegal si imoral, a declarat premierul Victor Ponta, adaugand ca el este prieten cu Gruia Stoica asa cum este prieten si cu Basescu, relateaza Mediafax.
• Stoica cere restiturea sumei de 30 milioane euro, depusa pentru CFR Marfa.
Proprietarul Grup Feroviar Roman GFR), Gruia Stoica, a declarat, marti, ca a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei. Gruia Stoica s-a declarat surprins de afirmatiile facute de ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a declarat, luni, ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei, transmite Mediafax. GFR a .