Un obicei des intalnit poate duce la dementa. Un studiu a aratat ce se poate intampla

B1 TV B1 TV,

In urma unor studii s-a aflat ca bacteria Chlamydia pneumoniae, poate intra in organism prin cavitatea nazala si calatori pana la creier, unde poate cauza infectii si chiar Alzheimer. Scobitul in nas poate duce la Alzheimer Studiul a fost realizat pe soareci, insa cercetatorii trag un semnal de alarma. Se pare ca astfel de bacterii pot calatori pana la creier si in cazul oamenilor. Totul poate fi declansat de un obicei foarte des intalnit, anume scobitul in nas sau smulgerea firelor din acelasi loc, scrie IFL Scicence, care citeaza un raport publicat de Scientific Reports. Cercetarea, realizata de oameni de stiinta de la Universitatea Griffith, arata ca dupa ce bacteria intra in nas, aceasta poate provoca infectii ale tractului respirator, cum ar fi pneumonia. Astfel, celulele vor raspunde si vor depozita proteina beta amiloida, care este un semn distinctiv al bolii Alzheimer. Datele in cazul soarecilor sunt cel putin socante. Se pare ca in decurs de 72 de ore, bacteriile introduse in nas au ajuns la creier, iar primele efecte, in stransa legatura cu Alzheimerul, au aparut in decurs de 7 28 de zile. Dezvaluirile facute de profesorul St John . continuă pe B1 TV

ştiri de la B1 TV