Libnet.ro
UNICEF

13:45

SUPLIMENT RETAIL Criza sanitara - trambulina retailului online

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL Criza sanitara - trambulina retailului online

Daca pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frana, pentru segmentul retailului online criza sanitara a fost ca o trambulina, propulsand comertul electronic cu circa 4-6 ani in fata, la nivel global. Specialistii din domeniu ne-au spus, la unison, ca desi digitalizarea comertului fusese demarata, totusi ea se afla intr-o stare incipienta, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivel de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale, pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare, subliniaza sursele citate. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL DIRECTIVA EUROPEANA IN DOMENIUL RETAILULUI Operatorii platformelor electronice - obligati sa raporteze fiscului informatii despre vanzari

Noua directiva trebuie aplicata de toate statele membre UE incepand cu 1 ianuarie 2023 * Deloitte: Comertul online ar trebui sa contribuie semnificativ la bugetul de stat in viitor, iar noua directiva de raportare este un prim pas in aceasta directie Aflat intr-o crestere accelerata ca urmare a crizei sanitare, comertul electronic se afla mai mult decat oricand sub vizorul autoritatilor din intreaga lume, care incearca sa stabileasca daca sectorul contribuie corespunzator, cu taxe si impozite, la bugetul de stat. in acest context, la nivel european a fost adoptata o noua directiva - DAC 7, care, printre altele, vizeaza platformele de comert electronic, respectiv comerciantii care vand prin intermediul acestora. Conform noii reglementari, operatorii acestor platforme vor fi obligati sa raporteze informatii referitoare la vanzarile intermediate prin intermediul platformei catre autoritatile fiscale. Directiva trebuie aplicata de toate statele membre ale Uniunii Europene UE) incepand cu 1 ianuarie 2023, iar cei vizati trebuie sa se pregateasca de acum, pentru ca demersurile de implementare nu sunt simple, apreciaza specialistii din cadrul Deloitte Romania.

SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au in continuare cea mai mare pondere a vanzarilor, in JYSK

Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria) Reporter: Comertul offline s-a transformat, in mare parte, in comert online, in ultimul an, in contextul in care cererea s-a orientat mai mult catre mediul digital, miscare fortata de criza sanitara. Cum catalogati retailul, in general, dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Alex Bratu: Cred ca depinde foarte mult de tipul de retailer. in cazul nostru, cele doua luni de anul trecut in care am avut toate magazinele fizice inchise, 85 la acea vreme, au fost o perioada extrem de dificila, cu multe temeri si incertitudini fata de ce urma sa se intample. Dupa incheierea starii de urgenta si redeschiderea magazinelor, clientii nostri au revenit in magazine. Bineinteles, ne-am adaptat situatiei si am implementat in magazine toate masurile de siguranta si de distantare. Dupa redeschiderea magazinelor, vanzarile au mers foarte bine, atat cele online, cat si cele in magazinele fizice. Dovada sta faptul ca, anul trecut, am continuat sa ne extindem reteaua de magazine fizice si am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializeaza produse pentru casa, iar in perioada de pandemie casa a fost foarte importanta pentru fiecare dentre noi. Multi clienti si-au directionat bugetele catre imbunatatirea locuintei si acest lucru ne-a ajutat sa fim de partea castigatoare. Reporter: Care a fost strategia JYSK Romania pentru a trece mai usor prin criza si pentru a minimiza pierderile?.

SUPLIMENT RETAIL Achizitiile online vor continua, in ciuda tuturor provocarilor si obstacolelor din ultimele 12 luni

Interviu cu Bogdan Carlan, Country Business Development Manager, UPS Romania) * Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investitii de doua miliarde de dolari anuntate pe o perioada de cinci ani in Europa * Continuam sa investim in segmentul medical de business Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, in general, si a companiei pe care o reprezentati, in particular, pentru a face fata provocarilor din piata? Bogdan Carlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vietii cotidiene, iar schimbarile continua intr-un ritm accelerat. Clientii nostri se schimba, iar noi trebuie sa ne schimbam alaturi de ei.

SUPLIMENT RETAIL Volumele de colete procesate in aprilie 2020 au fost la acelasi nivel cu cele de Black Friday

Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria. ro) * Anul acesta am dublat investitiile pentru piata din Romania, alocand 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Cum caracterizati evolutia acestui sector si care este acum valoarea pietei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei? Alexandr Jeleascov: Piata de curierat s-a dezvoltat foarte mult pe perioada pandemiei, pe fondul cresterii volumelor in mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar si a migrarilor afacerilor din offline in online, piata de eCommerce crescand anul trecut cu aproximativ 30%. in cazul Coletaria. ro, anul trecut, volumele de colete procesate in luna aprilie au fost la acelasi nivel cu volumele procesate de Black Friday. De asemenea, la jumatatea anului 2020 ne-am atins obiectivele previzionate pentru intreg anul.

SUPLIMENT RETAIL LA NIVEL GLOBAL Pandemia a accelerat comertul electronic cu 4-6 ani

Interviu cu Doina Vilceanu, CMO ContentSpeed) * Targetul ContentSpeed pentru 2021 este sustinerea companiilor romanesti in demersul de extindere in alte tari Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, tot mai multe platforme e-commerce au aparut in piata. Cum caracterizati evolutia acestui sector? Doina Vilceanu: Conform mai multor surse, in criza generata de pandemie comertul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranta, Romania a urmat acelasi trend. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivelul de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare.

SUPLIMENT RETAIL Retailul nu poate fi catalogat decat drept castigator

Interviu cu Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs la Kaufland Romania) * De la declansarea pandemiei si pana in prezent, Kaufland a investit peste 25 de milioane de lei in implementarea masurilor de protectie si preventie in spatiile sale Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Valer Hancas: Pandemia a insemnat in primul rand un test al promisiunilor facute de companii. A fost momentul in care companiile au fost puse in ipostaza de a raspunde cu adevarat nevoilor comunitatii si de a fi alaturi de consumatorii lor mai mult ca oricand. Putem sa o consideram in continuare o lectie si un test de loialitate fata de oameni. Dar si un test de echipa, la nivel de organizare interna. Noua realitate ne-a luat prin surprindere pe toti, dar cred ca dinamica mediului de retail din Romania ne-a oferit un antrenament bun, in anii din urma. Astfel, desi luati prin surprindere, am dovedit ca eram si suntem in continuare pregatiti si pentru imprevizibil.

SUPLIMENT RETAIL Experienta de shopping offline va ramane o activitate importanta pentru majoritatea clientilor

Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati comertul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevarata provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu si au oferit experiente de cumparaturi in siguranta, in tot acest timp. in ceea ce priveste masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 in centrele comerciale, am fost de la bun inceput concentrati pe tot ce inseamna protejarea sanatatii angajatilor si clientilor nostri, acest aspect fiind o directie prioritara pentru noi.

SUPLIMENT RETAIL in pandemie, clientii si-au investit bugetele de vacanta in imbunatatirea experientei lor de acasa

Interviu cu doamna Camelia Matei, Head of Marketing, Miele Romania) * Printre cele mai cautate produse au fost echipamentele de curatenie si cele de bucatarie * Miele Romania si-a continuat strategia de extindere a retelei de magazine Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator?.

SUPLIMENT RETAIL Am procesat solicitari de ordin tehnic intr-un singur an cat in ultimii trei ani, in zona de suport

Interviu cu Adrian Pintilie, CEO si Co-Fondator Extended) Reporter: Cum caracterizati evolutia sectorului comercial? Adrian Pintilie: in anul 2020, criza sanitara produsa de virusul SARS- CoV-2 nu a facut decat sa accelereze o crestere deja existenta in Romania, deoarece Romania este tara cu cea mai mare crestere in comertul electronic din Europa 30% in plus fata de anul 2019 si cumparaturi de aproximativ 56 miliarde de euro).

SUPLIMENT RETAIL in retail se va stabiliza un model hibrid, onlineoffline

Interviu cu Dragos Sirbu, CEO Flanco) Reporter: La un an de la pandemie, puteti sa conturati o imagine de ansamblu a retailului romanesc? Dragos Sirbu: Nu cred ca putem emite o opinie asupra retailului in general, pentru ca situatia a fost foarte diferita de la un segment de produse la altul, de la un tip de retail la altul. E clar ca online-ul a luat un avant extraordinar, pe de o parte dezvoltandu-se magazinele deja existente, pe de alta parte tot mai multe companii mai mici stabilindu-si si ele prezenta pe net. Vanzarea online a reprezentat, pentru multi, anul trecut, cheia supravietuirii.

ştiri de la Ziarul Bursa

actualitate, 13:45

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2212 seconds )