Libnet.ro
UNICEF

14:00

SUPLIMENT RETAIL LA NIVEL GLOBAL Pandemia a accelerat comertul electronic cu 4-6 ani

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL LA NIVEL GLOBAL Pandemia a accelerat comertul electronic cu 4-6 ani

Interviu cu Doina Vilceanu, CMO ContentSpeed) * Targetul ContentSpeed pentru 2021 este sustinerea companiilor romanesti in demersul de extindere in alte tari Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, tot mai multe platforme e-commerce au aparut in piata. Cum caracterizati evolutia acestui sector? Doina Vilceanu: Conform mai multor surse, in criza generata de pandemie comertul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranta, Romania a urmat acelasi trend. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivelul de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail.

SUPLIMENT RETAIL Criza sanitara - trambulina retailului online

Daca pentru alte domenii panemia de Covid - 19 a reprezentat o frana, pentru segmentul retailului online criza sanitara a fost ca o trambulina, propulsand comertul electronic cu circa 4-6 ani in fata, la nivel global. Specialistii din domeniu ne-au spus, la unison, ca desi digitalizarea comertului fusese demarata, totusi ea se afla intr-o stare incipienta, iar pandemia a accelerat acest proces. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivel de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale, pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare, subliniaza sursele citate.

SUPLIMENT RETAIL DIRECTIVA EUROPEANA IN DOMENIUL RETAILULUI Operatorii platformelor electronice - obligati sa raporteze fiscului informatii despre vanzari

Noua directiva trebuie aplicata de toate statele membre UE incepand cu 1 ianuarie 2023 * Deloitte: Comertul online ar trebui sa contribuie semnificativ la bugetul de stat in viitor, iar noua directiva de raportare este un prim pas in aceasta directie Aflat intr-o crestere accelerata ca urmare a crizei sanitare, comertul electronic se afla mai mult decat oricand sub vizorul autoritatilor din intreaga lume, care incearca sa stabileasca daca sectorul contribuie corespunzator, cu taxe si impozite, la bugetul de stat. in acest context, la nivel european a fost adoptata o noua directiva - DAC 7, care, printre altele, vizeaza platformele de comert electronic, respectiv comerciantii care vand prin intermediul acestora. Conform noii reglementari, operatorii acestor platforme vor fi obligati sa raporteze informatii referitoare la vanzarile intermediate prin intermediul platformei catre autoritatile fiscale. Directiva trebuie aplicata de toate statele membre ale Uniunii Europene UE) incepand cu 1 ianuarie 2023, iar cei vizati trebuie sa se pregateasca de acum, pentru ca demersurile de implementare nu sunt simple, apreciaza specialistii din cadrul Deloitte Romania.

SUPLIMENT RETAIL Am procesat solicitari de ordin tehnic intr-un singur an cat in ultimii trei ani, in zona de suport

Interviu cu Adrian Pintilie, CEO si Co-Fondator Extended) Reporter: Cum caracterizati evolutia sectorului comercial? Adrian Pintilie: in anul 2020, criza sanitara produsa de virusul SARS- CoV-2 nu a facut decat sa accelereze o crestere deja existenta in Romania, deoarece Romania este tara cu cea mai mare crestere in comertul electronic din Europa 30% in plus fata de anul 2019 si cumparaturi de aproximativ 56 miliarde de euro).

SUPLIMENT RETAIL Experienta de shopping offline va ramane o activitate importanta pentru majoritatea clientilor

Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati comertul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevarata provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu si au oferit experiente de cumparaturi in siguranta, in tot acest timp. in ceea ce priveste masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 in centrele comerciale, am fost de la bun inceput concentrati pe tot ce inseamna protejarea sanatatii angajatilor si clientilor nostri, acest aspect fiind o directie prioritara pentru noi.

Noile reguli de TVA in comertul electronic de la 1 iulie 2021

Regulile fiscale pentru comertul electronic se modifica major de la 1 iulie 2021. Aceste modificari sunt legate de o reforma legislativa europeana care va avea impact substantial asupra tuturor companiilor care vand online servicii si marfuri atat intracomunitare, cat si importate) pe teritoriul Uniunii Europene.

OMS: Raspandirea Covid-19 la nivel global este mai rapida decat distribuirea vaccinurilor

Raspandirea Covid-19 la nivel global este mai rapida decat distribuirea vaccinurilor, au declarat luni oficiali ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii OMS), care au atribuit transmiterea coronavirusului noilor variante, precum Alpha si Delta, care sunt mai contagioase.

OMS: Raspandirea COVID-19 la nivel global este mai rapida decat distribuirea vaccinurilor

Raspandirea Covid-19 la nivel global este mai rapida decat distribuirea vaccinurilor, au declarat luni oficiali ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii OMS), care au atribuit transmiterea coronavirusului noilor variante, precum Alpha si Delta, care sunt mai contagioase, transmite Reuters.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a orientat consumatorii catre cresterea eficientei si sigurantei in relatia vanzator-cumparator

Interviu cu Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania) Reporter: Cum apreciati ca a evoluat comertul in timpul pandemiei? Frederic Lamy: De la inceputul pandemiei de COVID-19, retailul a fost supus unor schimbari majore mai ales in ceea ce priveste obiceiurile de consum ale clientilor in aceasta perioada, atat offline, cat si online. Cred - si asta nu este o surpriza - ca suntem intr-o noua era a consumului in care businessul online se va dezvolta intr-un ritm tot mai accelerat in urmatorii trei ani. Din punctul meu de vedere, nu putem vorbi de castigatori sau invinsi. Sunt retaileri care au reusit sa-si adapteze modelul de business la aceasta criza, ce au tinut cont de faptul ca aspiratiile clientilor nu mai sunt aceleasi. in acest context, Leroy Merlin a facut tot posibilul sa se adapteze, cu unele incertitudini, desigur, dar cu un spirit de echipa fantastic si cu o capacitate reala de a actiona si de a lua decizii cu multa agilitate.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a adus, in volume, anul 2022 mai devreme

Interviu cu Robert Berza, Directorul general al Fashion Days si Vicepresedintele eMAG Fashion and Sport) Reporter: Care a fost influenta pandemiei asupra comertului? Cu ce provocari s-a confruntat retailul anul trecut? Robert Berza: Pandemia a accelerat digitalizarea tuturor companiilor, cu precadere a celor din sectorul retail. in ceea ce ne priveste, fara modestie, ne declaram castigatori. Sigur, ne-au ajutat anii de munca din trecut si faptul ca am devenit mult mai agili si mai flexibili ca echipa, reusind, astfel, sa crestem mult business-ul, insa pandemia a avut clar un efect puternic asupra e-commerce-ului si a adus, in volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul pana la numarul de clienti noi, de la recurenta cumparaturilor pana la deschiderea unor branduri de a creste accelerat colaborarea noastra, toate trendurile si-au marit cadenta in ultimul an. Reporter: Care a fost strategia dumneavoastra in 2020?.

ştiri de la Ziarul Bursa

actualitate, 14:00

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2136 seconds )