Libnet.ro
UNICEF

11:31

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a orientat consumatorii catre cresterea eficientei si sigurantei in relatia vanzator-cumparator

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL Pandemia a orientat consumatorii catre cresterea eficientei si sigurantei in relatia vanzator-cumparator

Interviu cu Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania) Reporter: Cum apreciati ca a evoluat comertul in timpul pandemiei? Frederic Lamy: De la inceputul pandemiei de COVID-19, retailul a fost supus unor schimbari majore mai ales in ceea ce priveste obiceiurile de consum ale clientilor in aceasta perioada, atat offline, cat si online. Cred - si asta nu este o surpriza - ca suntem intr-o noua era a consumului in care businessul online se va dezvolta intr-un ritm tot mai accelerat in urmatorii trei ani. Din punctul meu de vedere, nu putem vorbi de castigatori sau invinsi. Sunt retaileri care au reusit sa-si adapteze modelul de business la aceasta criza, ce au tinut cont de faptul ca aspiratiile clientilor nu mai sunt aceleasi. in acest context, Leroy Merlin a facut tot posibilul sa se adapteze, cu unele incertitudini, desigur, dar cu un spirit de echipa fantastic si cu o capacitate reala de a actiona si de a lua decizii cu multa agilitate. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL Pandemia este un test de maturitare si responsabilitate pentru noi

Interviu cu domnul Cornel Morcov, Chef Commercial Officer in cadrul FAN Courier) * Estimam ca piata de curierat din Romania, in ansamblu, a depasit 3 miliarde lei, in 2020 * Daca cererea se va mentine la un nivel ridicat, FAN Courier ia in calcul cresterea numarului de angajati cu 10% pe parcursul acestui an, ritm similar celui din anul anterior * Reconfirmam strategia de investitii pe termen mediu, nivelul bugetat pentru 2021 ridicandu-se la 20 milioane euro Reporter: in contextul pandemiei, care a fortat trecerea cererilor in online, in mare parte, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Cum caracterizati evolutia acestui sector si care este acum valoarea pietei, comparativ cu cea de dinaintea crizei?.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a adus, in volume, anul 2022 mai devreme

Interviu cu Robert Berza, Directorul general al Fashion Days si Vicepresedintele eMAG Fashion and Sport) Reporter: Care a fost influenta pandemiei asupra comertului? Cu ce provocari s-a confruntat retailul anul trecut? Robert Berza: Pandemia a accelerat digitalizarea tuturor companiilor, cu precadere a celor din sectorul retail. in ceea ce ne priveste, fara modestie, ne declaram castigatori. Sigur, ne-au ajutat anii de munca din trecut si faptul ca am devenit mult mai agili si mai flexibili ca echipa, reusind, astfel, sa crestem mult business-ul, insa pandemia a avut clar un efect puternic asupra e-commerce-ului si a adus, in volume, anul 2022 mai devreme. De la plata cu cardul pana la numarul de clienti noi, de la recurenta cumparaturilor pana la deschiderea unor branduri de a creste accelerat colaborarea noastra, toate trendurile si-au marit cadenta in ultimul an. Reporter: Care a fost strategia dumneavoastra in 2020?.

SUPLIMENT RETAIL Retailul nu poate fi catalogat decat drept castigator

Interviu cu Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs la Kaufland Romania) * De la declansarea pandemiei si pana in prezent, Kaufland a investit peste 25 de milioane de lei in implementarea masurilor de protectie si preventie in spatiile sale Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Valer Hancas: Pandemia a insemnat in primul rand un test al promisiunilor facute de companii. A fost momentul in care companiile au fost puse in ipostaza de a raspunde cu adevarat nevoilor comunitatii si de a fi alaturi de consumatorii lor mai mult ca oricand. Putem sa o consideram in continuare o lectie si un test de loialitate fata de oameni. Dar si un test de echipa, la nivel de organizare interna. Noua realitate ne-a luat prin surprindere pe toti, dar cred ca dinamica mediului de retail din Romania ne-a oferit un antrenament bun, in anii din urma. Astfel, desi luati prin surprindere, am dovedit ca eram si suntem in continuare pregatiti si pentru imprevizibil.

SUPLIMENT RETAIL LA NIVEL GLOBAL Pandemia a accelerat comertul electronic cu 4-6 ani

Interviu cu Doina Vilceanu, CMO ContentSpeed) * Targetul ContentSpeed pentru 2021 este sustinerea companiilor romanesti in demersul de extindere in alte tari Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, tot mai multe platforme e-commerce au aparut in piata. Cum caracterizati evolutia acestui sector? Doina Vilceanu: Conform mai multor surse, in criza generata de pandemie comertul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranta, Romania a urmat acelasi trend. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivelul de deziderat si planuri pe termen lung, decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare.

SUPLIMENT RETAIL Experienta de shopping offline va ramane o activitate importanta pentru majoritatea clientilor

Interviu cu Marius Barbu, Asset Director, NEPI Rockcastle) Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati comertul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Marius Barbu: Pentru industria de retail real estate, pandemia a reprezentat o adevarata provocare. Cu toate acestea, centrele comerciale s-au adaptat continuu si au oferit experiente de cumparaturi in siguranta, in tot acest timp. in ceea ce priveste masurile de prevenire a raspandirii COVID-19 in centrele comerciale, am fost de la bun inceput concentrati pe tot ce inseamna protejarea sanatatii angajatilor si clientilor nostri, acest aspect fiind o directie prioritara pentru noi.

SUPLIMENT RETAIL Achizitiile online vor continua, in ciuda tuturor provocarilor si obstacolelor din ultimele 12 luni

Interviu cu Bogdan Carlan, Country Business Development Manager, UPS Romania) * Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investitii de doua miliarde de dolari anuntate pe o perioada de cinci ani in Europa * Continuam sa investim in segmentul medical de business Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, in general, si a companiei pe care o reprezentati, in particular, pentru a face fata provocarilor din piata? Bogdan Carlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vietii cotidiene, iar schimbarile continua intr-un ritm accelerat. Clientii nostri se schimba, iar noi trebuie sa ne schimbam alaturi de ei.

SUPLIMENT RETAIL Volumele de colete procesate in aprilie 2020 au fost la acelasi nivel cu cele de Black Friday

Interviu cu Alexandr Jeleascov, CEO Coletaria. ro) * Anul acesta am dublat investitiile pentru piata din Romania, alocand 2 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerii Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Cum caracterizati evolutia acestui sector si care este acum valoarea pietei, comparativ cu cea de dinaintea pandemiei? Alexandr Jeleascov: Piata de curierat s-a dezvoltat foarte mult pe perioada pandemiei, pe fondul cresterii volumelor in mediul online, ca urmare a cererii mai mari, dar si a migrarilor afacerilor din offline in online, piata de eCommerce crescand anul trecut cu aproximativ 30%. in cazul Coletaria. ro, anul trecut, volumele de colete procesate in luna aprilie au fost la acelasi nivel cu volumele procesate de Black Friday. De asemenea, la jumatatea anului 2020 ne-am atins obiectivele previzionate pentru intreg anul.

SUPLIMENT RETAIL in pandemie, clientii si-au investit bugetele de vacanta in imbunatatirea experientei lor de acasa

Interviu cu doamna Camelia Matei, Head of Marketing, Miele Romania) * Printre cele mai cautate produse au fost echipamentele de curatenie si cele de bucatarie * Miele Romania si-a continuat strategia de extindere a retelei de magazine Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator?.

SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au in continuare cea mai mare pondere a vanzarilor, in JYSK

Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria) Reporter: Comertul offline s-a transformat, in mare parte, in comert online, in ultimul an, in contextul in care cererea s-a orientat mai mult catre mediul digital, miscare fortata de criza sanitara. Cum catalogati retailul, in general, dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Alex Bratu: Cred ca depinde foarte mult de tipul de retailer. in cazul nostru, cele doua luni de anul trecut in care am avut toate magazinele fizice inchise, 85 la acea vreme, au fost o perioada extrem de dificila, cu multe temeri si incertitudini fata de ce urma sa se intample. Dupa incheierea starii de urgenta si redeschiderea magazinelor, clientii nostri au revenit in magazine. Bineinteles, ne-am adaptat situatiei si am implementat in magazine toate masurile de siguranta si de distantare. Dupa redeschiderea magazinelor, vanzarile au mers foarte bine, atat cele online, cat si cele in magazinele fizice. Dovada sta faptul ca, anul trecut, am continuat sa ne extindem reteaua de magazine fizice si am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializeaza produse pentru casa, iar in perioada de pandemie casa a fost foarte importanta pentru fiecare dentre noi. Multi clienti si-au directionat bugetele catre imbunatatirea locuintei si acest lucru ne-a ajutat sa fim de partea castigatoare. Reporter: Care a fost strategia JYSK Romania pentru a trece mai usor prin criza si pentru a minimiza pierderile?.

SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail.

ştiri de la Ziarul Bursa

actualitate, 11:31

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2287 seconds )