Proiecte de 50 miliarde de euro in noul Master Plan de Transport
Master Plan-ul General de Transport al Romaniei MPGT) este un document semifinal, intrucat mai are nevoie si de finalizarea impactului asupra mediului, dupa care va putea deveni operational pana la finele lunii noiembrie, a declarat, ieri, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, in cadrul Comisiilor pentru transport din Camera Deputatilor si din Senat. continuă pe Ziarul Bursa
• GEFCO Romania se asteapta la afaceri de peste 50 MIL. euro anul acesta
Compania de transport si logistica GEFCO Romania , controlata de RZD, transportatorul feroviar de stat al Rusiei, asteapta afaceri de peste 50 milioane euro in acest an, de la 47,6 milioane euro in 2013, si intentioneaza sa se extinda prin achizitii.
• Rus: Termenele de finalizare din Master Plan vor fi decise in Guvern la sfarsitul lui noiembrie
Ioan Rus a precizat ca termenele de finalizare a proiectului Master Plan pe 2014-2013 urmeaza sa fie decise de catre Guvern.
• FRANTA: Datoria publica, 95,1% din PIB. A depasit peste 2000 de miliarde euro
Institutului National de Statistica de la Paris a anuntat ca datoria publica a Frantei a ajuns, la sfarsitul celui de-al doilea trimestru din acest an, la peste 2. 000 miliarde de euro. in termeni procentuali, asta inseamnna ca datoria publica a atins 95,1% din PIB si este cu 1,1% mai maire fata de nivelul de la sfarsitul primului trimestru din 2014.
• Adidas va rascumpara actiuni de 1,5 miliarde euro
Adidas AG, producator german major de echipament sportiv, va lansa un program de rascumparare de actiuni in valoare de 1,5 miliarde euro 1,9 miliarde dolari), care se va derula pana la sfarsitul lui 2017.
• PIB-ul britanic, alimentat in 2013 cu 11 miliarde euro de droguri si prostitutie
Prostitutia si traficul de droguri au contribuit la PIB-ul britanic cu aproximativ 8,5 miliarde lire sterline 10,9 miliarde euro) in anul 2013, a anuntat Biroului National de Statistica ONS), citat de.
• Erste: Romania va avea anul viitor un necesar brut de finantare de circa 50 miliarde lei, in scadere
Necesarul brut de finantare al Romaniei pentru anul 2015 s-a redus la aproximativ 50 miliarde de lei, 22-23% din aceasta suma putand fi asigurata de pe pietele internationale, iar restul de pe piata interna, potrivit unui raport remis azi redactiei de Erste Group Research.
• Erste: Romania va avea anul viitor un necesar brut de finantare de circa 50 miliarde lei, in scadere
Necesarul brut de finantare al Romaniei pentru anul 2015 s-a redus la aproximativ 50 miliarde de lei, 22-23% din aceasta suma putand fi asigurata de pe pietele internationale, iar restul de pe piata interna, potrivit unui raport publicat de Erste Group Research si citat de Mediafax. La sfarsitul lunii septembrie, Ministerul Finantelor a acoperit necesarul de finantare pentru acest an in proportie de aproximativ 82%, datorita celor trei emisiuni pe pietele externe din lunile ianuarie si aprilie 22% din necesarul de finantare pentru 2014). Aceste emisiuni au ajutat si la mentinerea randamentelor pe piata locala in general pe o tendinta descendenta pana in prezent deoarece Ministerul Finantelor a imprumutat mai putin de pe piata interna randamentul mediu pe piata primara a scazut in primele opt luni din 2014 la 3,7%, de la 4,7% in 2013), se arata in raport.
• Surpriza din Master Plan: Drumul expres Sibiu - Pitesti, propus sa fie realizat dupa 2020. PLUS: Cum poate fi schimbata drastic prioritatea proiectelor indicate in noua strategie
Drumul expres Sibiu - Pitesti este propus spre finalizare tocmai in perioada 2021-2030 in ambele scenarii testate in Master Planul General de Transport, conform informatiilor din documentul complet publicat miercuri de autoritati. Este o informatie esentiala pentru viitorul investitiei cerute insistent de transportatori si de exportatori precum Dacia Pitesti. Scenariile consultantului care a realizat Masterplanul se bazeaza pe sustenabilitate economica si de mediu, insa se recunoaste in document ca preturile sunt estimative, cu marje mari si foarte mari fata de realitate, ca nu este luata in calcul eligibilitatea la diferite surse de finantare - cum ar fi fondurile europene nerambursabile - si ca scala beneficiilor economice luata in calcul nu este una exacta. In plus, in document apar mai multe neconcordante si informatii contradictorii pentru diferite autostrazi sau drumuri expres. Cu toate acestea, in documentul complet apare o fraza cheie care explica faptul ca, in ciuda rezultatelor si propunerilor din MasterPlan, este posibil ca proiectele sa fie promovate intr-o ordine diferita fata de cea indicata in lista de proiecte prioritizate. Vezi in articol despre ce este vorba.
• Predoiu considera ca in spatele deciziei scoaterii autostrazii Sibiu din Master Plan sunt altfel de interese decat cele de ordin public
Catalin Predoiu, prim-vicepresedintele ACL, sustine ca scoaterea autostrazii Sibiu - Pitesti din Master Planul de Transport este o greseala si scapa oricarei logici, iar in spatele deciziei banuieste altfel de interese decat cele de ordin public.
• Rezervele valutare ale Romaniei: 31,06 miliarde euro. Isarescu: Am tinut rezerva lichida in perioada crizei. N-am plasat-o pe Bursa sau in active mai putin lichide pentru ca ne-ar fi scazut din credibilitate
La 30 septembrie 2014, rezervele valutare la Banca Nationala a Romaniei se situau la nivelul de 31,06 miliarde de euro, in crestere fata de nivelul de la finalul lunii august 30,87 miliarde de euro), a transmis miercuri BNR. Am pastrat nivelul rezervelor valutare mai ridicat decat cel optim. Rezerva internationala- incluzand banii bancilor, banii atrasi de la Fond, banii ministerului Finantelor bufferul de valuta) din conturile noastre- i-am tinut in perioada post criza la un nivel inalt. As spune peste nivelul optim, daca consideram optimul ca fiind 4-6 luni de importuri. Noi am avut si 9 luni de importuri acoperite, a explicat marti Guvernatorul Isarescu.