Libnet.ro
UNICEF

10:16

SUPLIMENT RETAIL RALUCA NEGREA, COUNTRY MANAGER ROMANIA sI BULGARIA 2PERFORMANT: Romania a inregistrat o crestere de 30% pe comertul online, cea mai mare din UE

Ziarul Bursa Ziarul Bursa,
SUPLIMENT RETAIL RALUCA NEGREA, COUNTRY MANAGER ROMANIA sI BULGARIA 2PERFORMANT: Romania a inregistrat o crestere de 30% pe comertul online, cea mai mare din UE

Simtim prezenta consumatorilor interesati de produse de lux si de produse fabricate local * Cosul mediu de cumparaturi, in crestere cu 9% Reporter: Companiile de tech par sa fie de partea castigatoare a pandemiei de Covid-19. Ce oportunitati a adus pandemia in acest sector?. continuă pe Ziarul Bursa

SUPLIMENT RETAIL Magazinele fizice au in continuare cea mai mare pondere a vanzarilor, in JYSK

Interviu cu Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria) Reporter: Comertul offline s-a transformat, in mare parte, in comert online, in ultimul an, in contextul in care cererea s-a orientat mai mult catre mediul digital, miscare fortata de criza sanitara. Cum catalogati retailul, in general, dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Alex Bratu: Cred ca depinde foarte mult de tipul de retailer. in cazul nostru, cele doua luni de anul trecut in care am avut toate magazinele fizice inchise, 85 la acea vreme, au fost o perioada extrem de dificila, cu multe temeri si incertitudini fata de ce urma sa se intample. Dupa incheierea starii de urgenta si redeschiderea magazinelor, clientii nostri au revenit in magazine. Bineinteles, ne-am adaptat situatiei si am implementat in magazine toate masurile de siguranta si de distantare. Dupa redeschiderea magazinelor, vanzarile au mers foarte bine, atat cele online, cat si cele in magazinele fizice. Dovada sta faptul ca, anul trecut, am continuat sa ne extindem reteaua de magazine fizice si am deschis 15 magazine noi. Suntem un retailer care comercializeaza produse pentru casa, iar in perioada de pandemie casa a fost foarte importanta pentru fiecare dentre noi. Multi clienti si-au directionat bugetele catre imbunatatirea locuintei si acest lucru ne-a ajutat sa fim de partea castigatoare. Reporter: Care a fost strategia JYSK Romania pentru a trece mai usor prin criza si pentru a minimiza pierderile?.

SUPLIMENT RETAIL Achizitiile online vor continua, in ciuda tuturor provocarilor si obstacolelor din ultimele 12 luni

Interviu cu Bogdan Carlan, Country Business Development Manager, UPS Romania) * Grupul UPS a finalizat, recent, seria de investitii de doua miliarde de dolari anuntate pe o perioada de cinci ani in Europa * Continuam sa investim in segmentul medical de business Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale si a orientat cererea catre magazinele online, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Care a fost strategia firmelor de curierat, in general, si a companiei pe care o reprezentati, in particular, pentru a face fata provocarilor din piata? Bogdan Carlan: Pandemia ne-a transformat fiecare aspect al vietii cotidiene, iar schimbarile continua intr-un ritm accelerat. Clientii nostri se schimba, iar noi trebuie sa ne schimbam alaturi de ei.

SUPLIMENT RETAIL Offline-ul si online-ul devin interdependente

Interviu cu Florin Chis, Directorul Executiv al ARMO) Reporter: Cum caracterizati traiectoria retailului - care pare ca se muta tot mai mult in spatiul digital -, in contextul pandemiei de Covid-10? L-ati putea cataloga ca fiind castigator sau pierzator, in urma crizei sanitare? Florin Chis: Pentru a realiza o analiza obiectiva a sectorului retail din Romania trebuie schimbate ambele premise de la care pornim acest demers. in primul rand, pandemia nu este un context consumat, intrucat anumite variabile legate de aceasta realitate inca influenteaza activitatea sectorului retail. in al doilea rand, comertul electronic nu trebuie catalogat ca fiind o industrie independenta de retail. Comertul electronic este o parte mai mica a retailului. in ultimii ani, in economia romaneasca acest sector a prins momentum, in sensul in care pot fi observate cresteri accelerate, in procentaje de doua cifre. Cu toate acestea, o alta variabila care trebuie luata in considerare este nivelul de penetrare, care este inca scazut, anume 10% din total retail.

SUPLIMENT RETAIL Retailul nu poate fi catalogat decat drept castigator

Interviu cu Valer Hancas, Director Comunicare si Corporate Affairs la Kaufland Romania) * De la declansarea pandemiei si pana in prezent, Kaufland a investit peste 25 de milioane de lei in implementarea masurilor de protectie si preventie in spatiile sale Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator? Valer Hancas: Pandemia a insemnat in primul rand un test al promisiunilor facute de companii. A fost momentul in care companiile au fost puse in ipostaza de a raspunde cu adevarat nevoilor comunitatii si de a fi alaturi de consumatorii lor mai mult ca oricand. Putem sa o consideram in continuare o lectie si un test de loialitate fata de oameni. Dar si un test de echipa, la nivel de organizare interna. Noua realitate ne-a luat prin surprindere pe toti, dar cred ca dinamica mediului de retail din Romania ne-a oferit un antrenament bun, in anii din urma. Astfel, desi luati prin surprindere, am dovedit ca eram si suntem in continuare pregatiti si pentru imprevizibil.

SUPLIMENT RETAIL IN 2020 Strategia PMI de a pune accentul pe dezvoltarea produselor fara fum s-a dovedit corecta

Interviu cu Claudiu Ilian, Director Commercial Operations in cadrul Philip Morris Romania) Reporter: Avand in vedere ca pandemia de Covid - 19 a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales la inceputul crizei sanitare, iar cererile s-au mutat fortat in online, cum catalogati sectorul comertului dupa mai bine de un an de pandemie? Claudiu Ilian: Retailul si-a pastrat importanta, in ciuda perioadei dificile generate de criza. Jucatorii din retail au fost afectati in mod diferit de aceasta, insa toata lumea a trebuit sa se adapteze repede la noua realitate, caracterizata de o prezenta mai mare in online, chiar si in industria in care activeaza Philip Morris Romania. Am continuat sa folosim acest canal de vanzari, desi accentul l-am pus pe vanzarile online, atat pentru dispozitivul IQOS, cat si pentru consumabile. in cele doua luni de stare de urgenta din primavara anului trecut, colegii mei din vanzari B2B au operat online, dar ulterior au revenit la munca pe teren. Oricat de mult ne-am fi dorit sa digitalizam toate procesele comerciale, retailul are o pondere mare in continuare, la fel ca in cazul altor companii din domeniul FMCG, astfel ca as putea spune ca rolul lui a ramas constant. Evident, situatia poate diferi in cazul altor companii sau domenii.

SUPLIMENT RETAIL Am procesat solicitari de ordin tehnic intr-un singur an cat in ultimii trei ani, in zona de suport

Interviu cu Adrian Pintilie, CEO si Co-Fondator Extended) Reporter: Cum caracterizati evolutia sectorului comercial? Adrian Pintilie: in anul 2020, criza sanitara produsa de virusul SARS- CoV-2 nu a facut decat sa accelereze o crestere deja existenta in Romania, deoarece Romania este tara cu cea mai mare crestere in comertul electronic din Europa 30% in plus fata de anul 2019 si cumparaturi de aproximativ 56 miliarde de euro).

SUPLIMENT RETAIL in pandemie, clientii si-au investit bugetele de vacanta in imbunatatirea experientei lor de acasa

Interviu cu doamna Camelia Matei, Head of Marketing, Miele Romania) * Printre cele mai cautate produse au fost echipamentele de curatenie si cele de bucatarie * Miele Romania si-a continuat strategia de extindere a retelei de magazine Reporter: in contextul in care criza sanitara a fortat inchiderea partiala a retelelor comerciale, mai ales pe parcursul anului trecut si, in acelasi timp, a orientat cererea catre magazinele online, cum catalogati retailul dupa perioada de pandemie - drept castigator sau drept pierzator?.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia este un test de maturitare si responsabilitate pentru noi

Interviu cu domnul Cornel Morcov, Chef Commercial Officer in cadrul FAN Courier) * Estimam ca piata de curierat din Romania, in ansamblu, a depasit 3 miliarde lei, in 2020 * Daca cererea se va mentine la un nivel ridicat, FAN Courier ia in calcul cresterea numarului de angajati cu 10% pe parcursul acestui an, ritm similar celui din anul anterior * Reconfirmam strategia de investitii pe termen mediu, nivelul bugetat pentru 2021 ridicandu-se la 20 milioane euro Reporter: in contextul pandemiei, care a fortat trecerea cererilor in online, in mare parte, piata de curierat reprezinta unul dintre domeniile castigatoare ale pandemiei. Cum caracterizati evolutia acestui sector si care este acum valoarea pietei, comparativ cu cea de dinaintea crizei?.

SUPLIMENT RETAIL DIRECTIVA EUROPEANA IN DOMENIUL RETAILULUI Operatorii platformelor electronice - obligati sa raporteze fiscului informatii despre vanzari

Noua directiva trebuie aplicata de toate statele membre UE incepand cu 1 ianuarie 2023 * Deloitte: Comertul online ar trebui sa contribuie semnificativ la bugetul de stat in viitor, iar noua directiva de raportare este un prim pas in aceasta directie Aflat intr-o crestere accelerata ca urmare a crizei sanitare, comertul electronic se afla mai mult decat oricand sub vizorul autoritatilor din intreaga lume, care incearca sa stabileasca daca sectorul contribuie corespunzator, cu taxe si impozite, la bugetul de stat. in acest context, la nivel european a fost adoptata o noua directiva - DAC 7, care, printre altele, vizeaza platformele de comert electronic, respectiv comerciantii care vand prin intermediul acestora. Conform noii reglementari, operatorii acestor platforme vor fi obligati sa raporteze informatii referitoare la vanzarile intermediate prin intermediul platformei catre autoritatile fiscale. Directiva trebuie aplicata de toate statele membre ale Uniunii Europene UE) incepand cu 1 ianuarie 2023, iar cei vizati trebuie sa se pregateasca de acum, pentru ca demersurile de implementare nu sunt simple, apreciaza specialistii din cadrul Deloitte Romania.

SUPLIMENT RETAIL Pandemia a orientat consumatorii catre cresterea eficientei si sigurantei in relatia vanzator-cumparator

Interviu cu Frederic Lamy, CEO Leroy Merlin Romania) Reporter: Cum apreciati ca a evoluat comertul in timpul pandemiei? Frederic Lamy: De la inceputul pandemiei de COVID-19, retailul a fost supus unor schimbari majore mai ales in ceea ce priveste obiceiurile de consum ale clientilor in aceasta perioada, atat offline, cat si online. Cred - si asta nu este o surpriza - ca suntem intr-o noua era a consumului in care businessul online se va dezvolta intr-un ritm tot mai accelerat in urmatorii trei ani. Din punctul meu de vedere, nu putem vorbi de castigatori sau invinsi. Sunt retaileri care au reusit sa-si adapteze modelul de business la aceasta criza, ce au tinut cont de faptul ca aspiratiile clientilor nu mai sunt aceleasi. in acest context, Leroy Merlin a facut tot posibilul sa se adapteze, cu unele incertitudini, desigur, dar cu un spirit de echipa fantastic si cu o capacitate reala de a actiona si de a lua decizii cu multa agilitate.

ştiri de la Ziarul Bursa

actualitate, 10:16

ştirile zilei

 
carturesti.ro
adblock

Confidenţialitatea | Contact

Sitemap

Copyright © 2012-2024 Libnet.roibNet.ro

( 0,2471 seconds )